Det er vist ikke særlig originalt at efterlyse de to nævnte træsorter - der var én, der sagde til mig, at har man rigelige mængder af dem, har man mange venner

Jeg leder efter ret små dimensioner - de færdige emner skal være mellem 20 og 30 cm lange og diameter 2-4 cm. De skal bruges til "Tippers", en slags trommestik til brug på den irske håndtromme Bodhran og valget af træsorter har noget med vægten at gøre: Jo tungere træ, jo bedre.
Lige nu bruger jeg købte udgaver i Snakewood og Ibenholt men kunne godt tænke mig at prøve at lave dem selv i noget lokalt træ. Har kigget sultent på stammerne i svigerfars buksbom-hæk. De er *næsten* store nok, men der bliver noget af et hul ind til naboen

Er der nogen af de ærede forum-medlemmer, der kender til mulige leverandører på denne side af Hamburg? Eller nogen, der måtte have frisk buksbom på vej på længere sigt?
Jeg ville også være mægtig glad for et bud på den sikrest mulige måde at tørre frisk buksbom på. Voks/paraffin på enderne? Og...? Evt. lang tørretid er for mig helt OK.
Hvad moseeg angår, kan det så overhovedet holde? En tipper får meget færre tæv end en heavy metal-trommeslagers trommestikker, men... ?
På forhånd tak for mulige tips og råd,
VH,
Lars