Man må pudse alt det man vil og lyster, og jeg ved s-- ikke hvor mange gange jeg har pudset-pudset pudset og pudset, og det drejede emne er bare blevet værre og være i overfladen. Problemet er jo sådan set enkelt:
1: man pudser og pudser, og bruger en masse pudsebånd/sandpapir, og en mindre formue,
2: På meget homogene og hårde træsorter kan man såmænd bare pudse løs, men:
3: På lette træsorter, og træsorter med stor vægtfyldeforskel mellem sommer og vinterve bliver pudsningen let et "marreridt", og derfor er argumentet;
Det er bedre at lære sig at dreje og bruge div jern rigtigt, og også at lære sig at slibe jernene rigtigt - og det er, som sagt tidligere et større job, og, man kan sjældent redde et "dårligt" drejeresultat ved at pudse/slibe.
Hickory skålen ser rigtig fin ud, og det kan da være at fotoet snyder lidt, men hvis du føler efter tror jeg at du kan føle forskellen mellem sommerved og vinterved, og hvis du kan føle den forskel, er det pudsningen som jo alt for let tager det lette ved, ikk.
jeg har selv i mange år været alt for dårlig til at få lært at skrabe/slibe ordentligt, men det er godt på vej efterhånden, og mit forbrug af sandpapir er redueret med omkring 90%.