|
Anders, jeg skal ikke kloge mig på om eddike kan bruges, men 1 kg citronsyre koster 90 kr hos Harald Skrald og så har du til 5 liter. Ud fra størrelsen på træet vil jeg tro, du bruger en halv liter. Opfinderen af opskriften, Stig Bredsgaard, har brugt at dyppe grovdrejede skåle i opløsningen. Det kræver lidt større investering, men den halve liter koster altså under en tyver. Det er ikke noget, der får mig til at bruge tid på at udforske alternativer.
Tykkelsen på dit træ ligger på kanten af, hvad jeg vil skære igennem på langs, men giv det først to gange citronvand, og når der er nogenlunde tørt, så forsegl det i enderne. Nettet er fuldt af folks gode råd om, hvad der kan bruges til forsegling. Alt fra Gori over plastikmaling og glasfiberklæber til fortyndet lim bliver anbefalet. Jeg kan IKKE udtale mig om de midlers egnethed, men hvis tynd lim var både optimalt OG billigst, mon så ikke de professionelle, savværkerne, ville bruge det i stedet for Anchor Seal og Hydrowax, der er udviklet specielt til formålet? Og igen: En liter til 80 kroner rækker langt. Køber du 5 liter, er du nede på 60 kr/l.
VH, Lars
_________________ Undgå at handle med skysmotor.co.uk, de sender døde grise i stedet for de varer man bestiller, tæver gamle damer og spammer forum.
|