DenKedelige skrev:
En stemme mere for luft-til-luft.
Mit værksted holdes let på 8-10 grader i vintermånederne, elforbruget er forbløffende rimeligt, og vil jeg arbejde derude, skruer jeg op en halv time før, så er der lunt og rart.
Der har været drøftet varme i værkstedet her på forum flere gange (brug søgefunktionen oppe i højre hjørne), og det har været nævnt, at elvarme er hundedyr og petroleums- og brændeovne afgiver fugt. Luftvarmepumpen er herligt fri for de problemer og det kører bare stille, roligt og vedligeholdelsesfrit.
VH, Lars
Hej Lars
Det lyder godt.
Har efterfølgende kigget lidt på en anden tråd der også behandler emnet varme i værkstedet.
I mit tilfælde tror jeg at jeg bliver nød til at have et luft til luft anlæg til at køre hele tiden.
Mit kommende lager af ovntørrede planker har brug for en stabil temperatur og luftfugtighed som minder om det rum de skal stå i i huset. (Relativ luftfugtighed RF= 65%)
Vil du så ikke vurdere at løsningen bliver et godt isoleret værksted og en luft til luft varmepumpe der kører 24/7, og som Per beskriver tidligere, kan varmepumpen evt. slukkes når man arbejder, både for at skåne anlægget og elregningen?
/Anders