Hej!
Jeg er ivrig amatør-snedker og har store ambitioner om at lave møbler til mig eget hus.
Indtil videre er det kun blevet til mindre ting såsom gyngeheste (godt nok en elefant og en løve

), gå-vogn, lille to-trins trappestige, brødkasse, spækbrædder og p.t. er jeg igang med en seng til min datter.
På den måde får jeg øvet mine færdigheder og engang om 30år er jeg vel ved at være helt ferm til det
Anyway - jeg har flere gange følt at jeg mangler en drejebænk.
Det har primært været fordi jeg lige har manglet en rundstok i en bestemt type træ, små håndtag eller andre mindre emner, men jeg kunne da godt forestille mig at jeg også gerne ville lave skåle eller andre større emner HVIS jeg havde en drejebænk.
Det er snart 20år siden jeg sidst stod ved en drejebænk (i folkeskolen) og derfor ved jeg ikke så meget om hvad jeg skal kigge efter hvis jeg skulle købe mig en ordentlig drejebænk.
Inden jeg går ud og bruger en mindre (eller større) formue, så tænker jeg at det måske var smart hvis jeg kunne prøve at dreje først for at se om det overhovedet ER noget for mig.
Findes der kurser (gerne mod betaling) som man kan tage nogen steder?
Jeg har kigget på aof.dk og der er INTET i hele landet længere, men det har der været (engang).
Alternativt er der måske én eller flere af jer her fra forumet i relativ nærhed af min bopæl som jeg kunne få lov at besøge?
Jeg forestiller mig bestemt ikke at jeg skal have et kursus i trædrejning af jer - så påtrængende er jeg dog ikke

- mere en kort snak om hvad der skal til og jeres syn på diverse udstyr, bøger m.v.
Mvh,
Niels