www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 29 jul 2026, 11:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
spånbunke

Geografisk sted: vejruphuse 32 Hårslev 5471 Søndersø
Så har jeg et par forslag til afholdelse af "knudemandstræffet", som ikke blev til noget her d. 1/11 pga sygdom.
Datoerne er 10/1-09 eller 24/1-09. Vi mødes på Egelund i Vikingehallen kl. 12 00 til kaffe og lidt brød. hvor der er tændt op i herregårdskomfuret,
(se kørselsvejledning på http://www.skulpturvaerkstedet.dk eller http://www.vaerkstedsgalleriet.dk )
Der bliver gennemgang af save 12 30 - 13 00. Jeg har save, hvis der er behov. Hvis ikke I har sikkerhedsudstyr, bukser, støvler og hørerværn, vælger I lige noget i "prøverummet". Ca. kl. 13-13 15 går vi over på pladsen og kigger på stammerne,... og vælger ud. Jeg har et forslag til fordeling af knuder, så alle får, ellers snakker vi om det. Dvs. 4 pæne store og en del mindre til hver. Der vil være en hel del fuglekirsebær på pladsen, hvis det er det man hellere vil have lidt af. Eller store elm med indløb Ø ca. 50 - 60 cm, ret smukke.
Der er kaffe på kanden på pladsen, så vi undervejs kan søppe lidt varmt, gerne samlet (o:
Kl.17 30 er der en god middag, gerne i arbejdstøj, ved langbordet i vikingehallen med godt øl og en lille røget malt til kaffen og hyggeligt samværd. Aftal hvem der kører eller bliv hentet,...eller overnat i shelteren,.. eller ved komfuret. Det slutter, når det slutter.
Jeg vil bede alle om at tage en skål eller noget andet drejet med, så I kan fortælle/vise os andre dødlige en god historie/spændende træ ved middagen. Det koster 1200,00 for hele arrangementet. Jeg tror vi siger max 9, sådan ca. Her er træ nok.
Tilbagemeldinger her på tråden inden længe....
vel mødt.
Allan

spånbunke

Det er nok ikke nødvendigt at sige det, men det er 1200,00 pr næse.....ellers går det nok ikke...for undertegnede (o:
allan

spånbunke

Der er foreløbig 3 tilmeldte, og datoen er stadig åben.
allan

spånbunke

Så blev der afholdt Knudemandstræf på Egelund.
Vi 5 stk. startede kl. 1200, fik brød og kaffe og kiggede lidt på området. Kl. 1230 kom Lars fra Ole Knudsen AS i Skallebølle,...på Fyn, og fortalte om motorsaven, dens opbygning og brug. Ca. 1315 gik vi igang med at save knuder ud af de store stammer. Der var gang i den, og de grovskårne elmeknuder havde en Ø far ca. 40 cm til ca. 70 cm. Der var selvfølgelig også en del mindre afskær. Kl. 1500 snuppede vi kaffen på stammerne samt en del ret god chokolade medbragt af en af deltagerne, Knud fra Nordsjælland. Vi havde heldigvis godt vejr, ingen sne (o: selvom det var hvidt andre steder i landet!
Ved tusmørketid blev der læsset knuder på trailer og lastbil, og jeg vil skyde på, at ca. !½-2 tons træ blev kørt hjem til diverse.
Efter oprydning satte vi os i den varme vikinghal, spiste vildsvin og stegte rodfrugter og drak sort øl. Der blev snakket træ og fremvist flotte drejede ting. Klokken 2000 kørte folk hvert til sit.
Alt i alt en gevaldig hyggelig eftermiddag, hvor jeg tror at folk har fået noget ud af det. Der er stadig en hel del elm til udskæring, så mon ikke der igen bliver afholdt et Knudemandstræf på Egelundtil efteråret eller først i 2010.
mvh. Allan

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønde, Djursland
Det lyder velnok til at have været en succes. Det lyder også til at i virkelig har hygget jer. :D :D
Gid jeg kunne have været med. :cry: :cry:

Men jeg håber da at du gentager succesen en anden gang :D

Anders Bremer - http://www.andersbremer.dk
Medlem af klubben NOVA DVR XP
Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Samme her !! jeg sætter min lid til at jeg kan nå det i efteråret :-)

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]