Bjarne skrev:
Jeg skal have ryddet op i mit værksted, så jeg kan komme frem til drejebænken.
Jeg har købt nogle maskiner fra et nedlagt sløjdlokale og det gør bestemt ikke situationen mere overskuelig, så nu skal der noget ud:
Rundsav, Kity Woodster 4 (nypris ca 7000kr) Min pris 2000kr
Tykkelseshøvl/afretter Inca (trænger til en kærlig hånd) Pris 1000kr
Søjleboremaskine, bordmodel (Lavet i Korea) 300kr
Metaldrejebænk Hobbymat Universal, meget brugt af hobbymetaldrejere. Pris 2000kr
Lille metaldrejebænk, Emco unimat. 800 kr.
-Og så min drejebænk, der har fulgt mig i tykt og tyndt de sidste 10 år. Der er drejet adskillige cowboyhatte, salatskåle, krukker, fade og meget mere på den. Jeg har svært ved at skille mig af med den, men nu skal det være.
Bænken er en Kity: En fransk bænk, med variabel hastighed 400 - 3500, drejediameter 40cm og en længde på knap en meter.
Vangerne er en meget kraftig aluminiumsprofil, der giver en god stabilitet og motoren er 1hk.
Hastigheden reguleres ved at dreje på et håndtag, der er placeret praktisk på venstre side af bænken.
Købsprisen var i sin tid 12.000kr.!
Jeg vil sælge den for 4000kr.
Tilbuddet står her i foraet 14 dage,derefter går det i den blå avis.
Hvis nogen vil købe hele molevitten får de det for 9500kr - og så følger der en Nova chuck med (kun ved samlet køb).
Hvis nogen skulle være interesseret har jeg også en vandseng (nypris 17.000) den får I for 2000kr. Det er da billigt og så har i et sted at slappe af efter aftenens og nattens drejerier.
Bjarne
Hej Bjarne!
har du nogle billeder af Søjleboremaskine, bordmodel (Lavet i Korea) 300kr ?
Mvh
Kenneth