www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 24 aug 2026, 17:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
Jeg har - stort set - været enig med Stig i alle de kommentarer, jeg har læst fra ham i den periode, jeg har været på forum. De er konkrete, saglige og konstruktive og som regel med et slet skjult "vris" , hvis det viste ikke helt lever op til, hvad man/han kunne forvente. Dejligt, at der tilsyneladende er i hvert fald en, som kan tillade sig også at være "negativ".
Bare det så ikke bliver/er blevet sådan, at Stig så også er den eneste overdommer, som kan tillade sig det. For det skulle jo helst være sådan, at vi alle kan komme med vores uforbeholdne mening - og den kritiske eller uenige er jo altid den, som skaber progression og udvikling, mens nej-hvor-er-den-flot-kommentarer umiddelbart er rare at få, men ikke i længden kan bruges til noget.
Lang smøre - kogt ned til det væsentlige: bliv bare ved Stig !
(hvad beyder IMO ?)
I den bedste mening
Nils Frederiksen

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Gislev
Hej Nils.
Tidligere kommentarer fra bl.a. dig har fået mig til at tage en pause
fra at komme med indlæg i denne rubrik. Her er så en undtagelse.

Kan sagtens se en pointe i at modtager nok ikke på langt sigt har det store
udbytte af ros uden argumenter.
Men så er det lige det med, hvem der skal afgøre, hvornår der er "kød nok"
på en kommentar til at det er OK? Indtil nu har det været afsender selv.

Forleden brugte så indtil flere udtryk som "tidsspilde" eller "ligegyldige". TAK for kaffe!
Så får jeg det cirka lige som når nogen begynder at stavekontrollere andres
indlæg eller gøre - formentlig godmodigt - grin ("Maj ik fåstå vad du skrive"):
Hop dem over uden brok, hvis det irriterer. Lev og lad leve!

For god ordens skyld: Du er faktisk selv én af dem, hvis indlæg og kommentarer, jeg læser
med interesse; gennemtænkte, kvalificerede indspark. Det har vi så ikke alle forudsætninger for.

[IMO: In My Opinion - Efter Min Mening]

Dette var så efter MIN bedste mening.
VH,
Lars

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringsted
For en tid siden gjorde selv samme Stig sig vist til talsmand for at man godt kunne have en mening og give kritik, selv om man ikke selv er nogen ørn ved en drejebænk. Det har jeg i hvert fald taget til mig. Så jeg giver glad og gerne min mening til kende . . . hvis jeg synes jeg har noget rimeligt sagligt af bidrage med. Endnu har jeg ikke fået hugget hverken arme eller ben af . . . så foreløbig må konklusionen være at det bestemt er tilladt at give kritik. 8-)

Når Stig ofte optræder som den strenge overdommer, så skyldes det nok at han har arbejdet så meget med drejning at han ser nogle udførelsesmæssige detaljer som en anden en ikke kan få øje på. På den måde kan vi alle lære noget.

Det er vigtigere at være i gang end at blive færdig

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Hum!

Hvordan fa'en er jeg blevet gjort til overdommer i det her foretagende.
Det er og har aldrig været min mening at ende i den position.

Hvis mine kommentarer og kritik er lidt skarpe/hårde, er det såmænd bare fordi de spejler min personlighed.

Jeg har i modsætning til mange her på forum den fordel, at hvis jeg kritiserer nogens arbejde, ved modtageren godt, at jeg ville kunne gøre det bedre selv.
Det gør det nemmere at være kritisk over for andre, at man selv kan håndværket til en vis grad.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Stig har helt ret, og det er bare til forumdeltagernes fordel at en "Poffie" vil dele ud af sin viden. :D (Selv om Stig jo en et travlt menneske, ville det da være til inspiration og mere viden hvis han kunne finde lidt mere tid ind imellem til at kommenterer de viste ting - som han ser dem - fra en proffies vinkel - og det der mange som kan have glæde af) :D :D :D

Jeg håber bare at det ikke afholder andre fra at give deres oplevelse/kritik af havd vi hver især lægger ind på forum.

Det er jo (ihvertfald for mig) et spørgsmål om hobby - ikke konkurrance. (jeg laver alligevel tingen som jeg syntes, ikke altid lige hvad andre opfatter som designmæssigt ok, men de har sædvanligvis været morsomme at lave, og hvis de ikke, efter at man har kigget på den/dem i et stykke tid ikke syntes hel ok, tja, så er det en pensionists ret at bruge den/de som brænde.
:D :D :D ;)

Som tidliger når der er lavet "konkurrancer" her på forum, er det da også min oplevelse at det er hobbyhyggen som tæller - frem for at de viste ting absolut skal være - hvad nogen måske opfatter som "perfekte".

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

lille spån
Brugeravatar

Geografisk sted: Kirke Såby
[quote="nilsfrederiksen"] For det skulle jo helst være sådan, at vi alle kan komme med vores uforbeholdne mening - og den kritiske eller uenige er jo altid den, som skaber progression og udvikling, mens nej-hvor-er-den-flot-kommentarer umiddelbart er rare at få, men ikke i længden kan bruges til noget.[/quote]

Pjat. Det er sådan med mænd og børn, samt trædrejere in spe, OGSÅ gerne vil "høre" at andre synes de har gjort sig umage og er nået til et flot resultat. Ros er godt. Ris er nødvendigt. Men får man kun ris lever man ikke længe.......

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
BjoernA skrev:
og hvis de ikke, efter at man har kigget på den/dem i et stykke tid ikke syntes hel ok, tja, så er det en pensionists ret at bruge den/de som brænde.

Tak Bjørn, så har jeg det meget bedre :D , fik muget ud i weekend 32 stk. skåle fandt vejen til brandoven + en hel del småtteri, problemet er bar jeg kan ikke se de mangler :roll: :oops: så jeg tager nok et rund til.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Gislev
Stig skrev:
>Hvordan fa'en er jeg blevet gjort til overdommer i det her foretagende.
>Det er og har aldrig været min mening at ende i den position.

Kald det respekt.

VH,
Lars

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringsted
Lars

Enig :!: :)

Det er vigtigere at være i gang end at blive færdig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]