Kaj: Overgang mellem krans og vase. Nej billedet lyver desværre ikke. Jeg havde lavet overgangen med en shadowmaker, så der ikke var noget at komme efter. Men da vasen slår sig temmelig meget i tøjret, har jeg pudset temmelig meget, og det har ødelagt den skarpe overgang. Det vil jeg prøve at rette op på. Tak.
Med hensyn til overgang mellem fod og vase. Her er jeg gået efter en glidende overgang, så det vil forblive således.
Mit "sure" opstød var afstedkommet af at der måske kun har været 10 forskellige eller så indenfor det sidste ½ år, der har villet vise sine ting frem inde på galleri.
Der er blevet indkøbt indtil flere store drejebænke i den periode. I skal ikke komme og fortælle mig at der ikke også er fremstillet noget på disse bænke.
Hvad er i bange for? Kan I ikke tåle kritik? Tror I ikke I er gode nok?
Hvad er formålet med 'galleri - vise frem'? At styrke sit ego, eller at dele trædrejerglæden med hinanden.
Hvis man har lavet noget, og gerne vil vise det frem, men er bange for kritik. Så skriv at kritik er uønsket. Er i bange for at det ikke er godt nok? Jamen selvfølgelig er det godt nok, lige her og nu. Men om et ½ år er man kommet længere. Det er da en glæde for os andre at følge med i den udvikling, der sker med drejerne her på forum.
At jeg så kunne ønske at de dygtige drejere på forum var lidt mere kreative, og løftede forum til større højder kunne jeg da bare håbe på.
Med det mener jeg: Segmentdrejning, udskæringer (ikke bare tilfældige ridser med en Proxxon), og pyrografi (lave billeder med en brændepen)
Til sidst får I lige et par billeder af børnebørnene, der har besøgt morfar for at dreje/save:
Vedhæftet fil:
IMG_2808.JPG
Vedhæftet fil:
IMG_2809.JPG
Vedhæftet fil:
IMG_2825.JPG
Det blev til et par snortoppe (snurretop man starter med en snor), en kuglepen og en bordskåner.