Så er det tid til selvransagelse. Nu har jeg jo haft ferie og haft god tid til at teste de her jern. Jeg har besluttet mig for at ændre på slibningen. Dem jeg har lavet ind til nu har været lidt kroget og det har gort dem lige lovligt hidsig for de fleste, tror jeg.
Min egen "gamle" shadowmaker" er kroget - men det er fordi jeg er vant til at den er sådan. Jeg har kigget tilbage på Stigs beskrivelse og været lidt omkring på nettet også og kigget lidt på Bill Jones´s "three point detail samt den fra Ashley Iles
jeg har også kigget lidt nærmere på beskrivelserne fra Holtzapffel som er flere århundrede gammel. Deres er med flader på undersiden og har ikke den næbbede detalje som er super. Jeg er kommet frem til lidt ændret slibning.
Slibningen bliver længere på den næbede side - det buede næb med den spidsede skarpe midte fastholdes men
bliver meget længere. Det gøre hele jernet mere spidst. Samtidiget ligger jeg krogen ned så den ikke er så hidsig. Krogen har dog haft den fordel at den har været god at gå ind med fra siden, men i og med jernet i forvejen kun er Ø6 så kan det godt komme ind fra siden alligevel i de fleste situationer.
I selvransagelsens gode humør vil jeg gerne slibe dem om jeg allerede har solgt. Jeg gør det ganske gratis. Husk dog at medsende frimærker i pakken så vil jeg returnere det som brevpost. Det kunne jeg godt iflg. posthuset. Husk at skriv afsender på
Og addressen er:
Anders Bremer
Drosselvej 7
8410 Rønde.
Jeg håber at jeg engang i 2012 får tid til at lave en lille video med eksempler på brugen af Shadowmakere, samt håndslibning med diamantstenen.