Til Martin og Mogens.
I spørger sådan set beggee til en bænk af denne type, som faktisk findes i flere fabrikater, Axminster, Trædrejerbutikken har nogle, og jeg selv har en Güde mc 900.
Der er bl.a en Güde til salg i Gul & gratis lige nu, men den er vist i Esbjerg.
Jeg vil bare give mit besyv med om MIN erfaring med disse "kinøjserbænke", som nogen kalder dem, de er af og til lidt udskældt. Jeg har ladet mig fortælle, at de alle uanset mærke kommer samme sted fra, højst sansynligt Kina.
Jeg er faktisk glad for min, især efter at jeg har købt et støbejernsunderstel til den. Det fører Trædrejerbutikken, og det passer på både 900 og 1100 modellerne.
Det som jeg mest er glad for, er variogearet, så man ikke skal flytte på remmen for hastighedsskift. Skal man op i elektronisk trinløs regulering, stiger prisen også en del.
Jeg vil da gerne have en større bænk på et tidspunkt og kigger meget på Axminsters 1200, som dog ikke er på lager i øjeblikket, men jeg har heller ikke råd til at købe lige nu
Det haster heller ikke, og jeg har, som flere andre her inde fået lavet mig mange gode ting på min mc 900 gennem tiden.
Som med så meget andet, der er jo også forskel på en Fiat og en Ferrari

Ps.: Jeg kigger jævnligt både i Den Blaa Avis som i Gul & Gratis, bare for nysgerrighedens skyld, og der er jævnligt gode og mindre gode bænke (måske flest mindre gode).