Hej,
recepten som martin har lagt ind som .pdf fil er for POLERVOXEN. Recepten for H-olien er nok ikke for alment brug, så jeg foretrækker at lave den selv til de som læser forum, og som evt kunne ønske sig en flaske eller to.
Martin: jeg laver en opdatering til de fine job du har lavet, hvis du så gider rette tingene til.
generelt er det jeg "har gang i", er at udvikle et "system" så man har nogle forskellige produkter med forskellige egenskaber.
Når jeg engang bliver færdig, er det tanker at denne "interaktive gruppe af vox/olier" skal omfatte:
1: Sandingsealeren : enten baseret på Celluose eller syrehærdende lak, (den kanI slev lave)
2: H-olien som den grundlæggende - polerbare hærdende olie, som - enten alene, eller sammen med en sandingsealer, danner den solide og smuds/vandafvisende grundbehandling af et drejet emne,
2.1 Hpen-olie: Som er specielt udviklet til kniv og pennefolk, som ønsker muligheden for også at kunne imprægnerer frønnet træ/knudetræ osv. og som også ønsker at kunne opnå en god glød og glans på et knivfæste eller en pen.
3.0: Polervoxen baseret på enten Parafinolie eller vaselineolie (Dem kan i selv lave)
31: High friction polish : Er stadig under udvikling, men ideen er at lave en polervox på lakbasis, som kan poleres op til "fransk møbelfinish" - og det vel at mærke med en væsentligt forbedret resistens mod vand og smuds. der går nok nogen tid endnu inden den er klar.
Jeg har formuleret de forskellige produkter så de er "sammenlignelige" - d.v.s at der kemisk ikke sker uventede reaktioner, overflader der "krøller", manglende glans i pletter, o.sv. - og som samtidigt også betyder at man kan undgå de lange hærdetider, og mange påføringer som man kender fra Danish Oil og f.eks Linolie.
Der er jo indtil nu mange som har haft anledning til at "lege" med både H-olien, H-pen olien og polervoxen, og det er en god inspiration for mig med alle de positive tilbagemeldinger som kommer via forum.
jeg glæder mig meget til at høre flere oplevelser med de produkter som allerede er "til afprøvning" hos så mange glade trædrejere.