www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 26 jul 2026, 13:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønde, Djursland
Så er det tid til selvransagelse. Nu har jeg jo haft ferie og haft god tid til at teste de her jern. Jeg har besluttet mig for at ændre på slibningen. Dem jeg har lavet ind til nu har været lidt kroget og det har gort dem lige lovligt hidsig for de fleste, tror jeg.

Min egen "gamle" shadowmaker" er kroget - men det er fordi jeg er vant til at den er sådan. Jeg har kigget tilbage på Stigs beskrivelse og været lidt omkring på nettet også og kigget lidt på Bill Jones´s "three point detail samt den fra Ashley Iles
jeg har også kigget lidt nærmere på beskrivelserne fra Holtzapffel som er flere århundrede gammel. Deres er med flader på undersiden og har ikke den næbbede detalje som er super. Jeg er kommet frem til lidt ændret slibning.

Slibningen bliver længere på den næbede side - det buede næb med den spidsede skarpe midte fastholdes men bliver meget længere. Det gøre hele jernet mere spidst. Samtidiget ligger jeg krogen ned så den ikke er så hidsig. Krogen har dog haft den fordel at den har været god at gå ind med fra siden, men i og med jernet i forvejen kun er Ø6 så kan det godt komme ind fra siden alligevel i de fleste situationer.

I selvransagelsens gode humør vil jeg gerne slibe dem om jeg allerede har solgt. Jeg gør det ganske gratis. Husk dog at medsende frimærker i pakken så vil jeg returnere det som brevpost. Det kunne jeg godt iflg. posthuset. Husk at skriv afsender på ;)

Og addressen er:
Anders Bremer
Drosselvej 7
8410 Rønde.

Jeg håber at jeg engang i 2012 får tid til at lave en lille video med eksempler på brugen af Shadowmakere, samt håndslibning med diamantstenen.

Anders Bremer - http://www.andersbremer.dk
Medlem af klubben NOVA DVR XP
Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Til orientering koster det ca. 25 kr. (afhængigt af den samlede vægt inkl. indpakning) at sende et jern med posten hver vej.

Så hvis man vil have det man har købt lavet med den nye slibning er det med at få det sendt afsted.

De 25,- vil fremadrettet også blive fragtprisen på en ny Shadowmaker. Så bære jeg risikoen for mistet post, men det går ski nok.

T.o. forventer jeg at lave nogle stykker i ren HSS stål. Årsagen er at der sker nogle heftige prisstigninger på HSSCo10. Jeg tror bestemt ikke at det gør nogen forskel på jernets ydeevne, fordelen er bare - at jeg kan holde prisen nede. ;)

Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Hej anders.
Hvordan går det med den nye produktion af shadowmakers?

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Der er indlagt en kort pause i produktionen. Jeg er desværre syg med stress og min pilletriller har proklameret at jeg har for meget at se til. Så der går nok ca. en måned, måske to før jeg starter produktionen op igen.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Alt i orden Anders - Ro på, jeg er en tålmodig mand. God bedring herfra.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Godt bedring Anders, en lille anbefaling tag lidt længer tid fri end det du selv mener, har selv været der, det bider sig selv i halen med hast værk.. pøj pøj

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]