www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 28 mar 2024, 19:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Hvilken sav et bedst til prisen
Afstemning sluttede 24 dec 2020, 18:00
Holzmann 0%  0%  [ 0 ]
Lagune 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 0
Forfatter besked
Indlæg: 14 dec 2020, 18:00 
Offline
Ny bruger

Tilmeldt: 13 dec 2020, 23:09
Indlæg: 2
Hej alle sammen
Jeg er ny her i dette forum og glæder mig til at høre jeres råd.

Jeg står over for at købe en nu bordrundsav til hjemmeværkstedet.
Jeg har ikke så meget plads men har fundet disse to som gode emner.
Holzmann
https://www.dorchdanola.dk/holzmann-bor ... -230v.html
Laguna
https://www.dorchdanola.dk/la-fusion2.html
Hvad skal jeg vælge lagune er noget dyrere men er den også så meget bedre?
På billederne ser landet på holzmann noget fesent ud.
Et der nogle der har erfaringer med disse maskiner?
Er der nogle der har andre gode forslag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2020, 20:51 
Offline
spånbunke

Tilmeldt: 03 jan 2016, 00:23
Indlæg: 139
Geografisk sted: 8670 Låsby
Hej Mads.

Af de 2 save er Laguna'en klart bedst. og Ja det skal jeg nok sige som Laguna forhandler (drejeshoppen.dk)

Vi har den store Fusion 3 https://drejeshoppen.dk/bordrundsave/fusion-3/ til en ret god pris :)
Den "lille" fusion2 kan selvfølgelig skaffes, men personlig vil jeg ikke spare de 1000 kr der er i forskel på dem.

Kan ikke se hvor du er fra i landet. I butikken i Hadsten, har vi en fusion 3, som du er velkommen til at komme og se og save en pind på :)

Henrik


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2020, 00:16 
Offline
spånbunke

Tilmeldt: 19 apr 2010, 12:11
Indlæg: 106
Du skal gå efter en sav med et rullebord helt inde ved klingen det giver langt de fleste mulighedder og de meste perfekte snit, et forsalg kunne være en af Bernardo modellerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2021, 18:09 
Offline
spånbunke

Tilmeldt: 26 jan 2021, 19:32
Indlæg: 139
Geografisk sted: Nykøbing F.
Måske lidt sent at svare, men jeg er ny her. Helt ny.

Jeg har selv en Lurem kombimaskine 5 i 1. Der er rundsav med rulle bord, som er meget brugt i større maskiner herhjemme. I US når man ser youtube så har de ofte blot et stort støbejernsbord både på højre og venstre side af saven. Når men det jeg ville kommenter på. Den Lurem jeg har er nok en lidt bedre maskine og da det er 5 i 1 også noget dyrere. Jeg så for mange år siden på den der var nummeret mindre og var overrasket over at der var private folk der købte så "store" maskiner. Men det endte så med af jeg for ca. 5 år siden købte den der var nummeret større som er en mere proff maskine. Når men selv om det er en udemærket maskine, så vil jeg sige at der ofte er tider hvor jeg tænker bare jeg havde dem der var tanden bedre endnu. f.eks. en felder (det er så en helt anden prisklasse) eller dennes strabede bror Hammer H3.

Det jeg egentlig vil sige, så fortryder man ofte at man købte for billigt. Men det kommer også an på hvor stort ens behov er. det erkender jeg. Jeg kender ikke til de 2 maskiner, men Lagunaen ser ud fra data til at være dobbelt så tung nærmest, og så skal du tænke på hvilke klinger de bruger Lagunaen har 250 mm (det har min også) og det er faktisk ikke for meget. Den fra holtsman har kun 200 mm, og det er mindre end bordmodeller fra bosch dewalt mv, som dog har noget mindre land. Men det har betydning for hvor store emner der kan køres. Og har du en bordrundsav, så vil jeg mene at du skal have et ordentligt udsugningssystem. Hvis ikke så bliver der meget meget støvet.

mvh
Henrik


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2021, 20:10 
Offline
Ny bruger

Tilmeldt: 13 dec 2020, 23:09
Indlæg: 2
Så har jeg købt en bordrundsav.

Jeg ente med at købe laguna fusion 3 som er fusion 2 med mere stabilt land og dobbelt motor kraft samt tykkere plade i understellet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team