Som barn fiskede jeg rigtigt meget, og havde en drøm om at gøre det til min levevej. Sådan gik det ikke, og det er jeg sådan set taknemmelig for. Jeg nyder stadig friheden af at stå med snøren, uden at have krav til hvad der skal på krogen eller at der skal præsteres et eller andet.
Trædrejeriet er jeg startet sent på, og er nu blevet så "klog på livet" at jeg ved at "Professionel Trædrejer bliver jeg aldrig
"
Jeg har dog kæmpe respekt for folk der har det drive og evner til at gøre det (der nok engang var en hobby) til en levevej.
Det er en herligt at du er begyndt at ligge lidt af din produktion ind på forum. Jeg nyder at se kreationerne og tænke på arbejdet og processerne bag.
At du kan lave en Istap på 5 minutter er ikke mindre end imponerende... Tror jeg vil lade mig inspirere og se om jeg kan gøre det samme. Men nok skifte minutter ud med timer. Så er der også plads til at smide de første 5-10 stykker i brændeovnen.
Keep up the good work
Rasmus skrev:
masser! respect from your peers, and money from the client
Stig : det vægter mere fordi du ved hvad det kræver, og har levet af at være pro. trædrejer.
Uden teknikken ville jeg ikke kunne lave noget af mit julepynt, det er båret rigtig meget af at jeg ikke bruger mere end 5 minutter pr styk på det. De her er mejsel rent, trukket af med 320, poleret i en simpel voks/olie, øsken i, snor i bum..