www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 24 aug 2026, 13:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ] 
Forfatter besked
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Igennem det sidste års tid har der været mange inde på dette forum.
Nogle har oprettet sig og aldrig været 'på' igen. Nogle har været meget aktive en kort tid, og derefter har de ikke ladet høre fra sig. Nogle kan man se at de er inde og kigge på forum'et men de deltager ikke mere. HVORFOR :?:
Er de blevet fornærmede? Har de fået andre interesser? Synes de at forum'et udvikler sig i en forkert retning?
Kom nu.... hen til tasterne.............

'Ingen kan alt, men alle kan noget'

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Helt helt enig!! hvor er de henne... godt indlæg bjørn!

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Geografisk sted: Tørring
Hej Bjørn.
Hvad blev der af dem?? Jammen jeg er der da stadig. Andre kan jeg jp ikke tale for. Der går vist ikke en dag hvor jeg ikke er inde at se hvilke flotte ting der er kommet på, eller hvad der er oppe af emner. Jeg har kun haft drejebænken siden efteråret 2008. Det giver ikke den store erfaring, men håber det kommer. Derfor er det ret beskeden hvad jeg får lavet, som jeg synes jeg vil "prale af. Jeg har dog lavet et par flotte sengelamper (synes jeg selv), jeg har fået dem fotograferet, men endnu ikke fundet ud af at lægge dem på nettet. Jeg tror der er mange som mig, der er på forummet, men er tilbageholdne, fordi vi stadig er i oplæringsfasen. Nu er det jo også sommer, og haven skal også nydes. Som en så rigtig sagde: det er dejligt at nyde en øl i haven. Til Wekenden nåede jeg at lave et par lysestager. De blev brugt til en gave i forbindelse med en anden aktivitet jeg deltager i, nemlig Orienteringsløb. I wekenden var der klubbens "Thylege": En blanding af o-løb og social samvær.
Jeg beundrer alle de billeder du lægger på siden, og har også set din hjemmeside.
Alt dette småsnak bare for at fortælle, at jeg tror de fleste er der stadig.
Venlig hilsen og god sommer.
Svend Aage

Bjerg af spåner

Geografisk sted: København N
Der nok mange der ser sig nødsaget til at oprette en profil bare for at se billeder :shock:

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude på landet på Fyn i nærheden af Ørbæk
Som Svend Aage kigger jeg da daglig på hvad der sker; der er næsten altid et emne oppe, som kunne interessere mig, eller er der nye frembringelser, som man kunne overveje at kopiere.
Om sommeren er det min have, som jeg bruger tiden på.
Jeg har svært ved at stå indenfor ved drejebænken, når vejret er til at være ude, men jeg ser dog til den en gang i mellem.

Venlig hilsen Jens

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Tja, hvor blev de af?

Den sidste lange periode synes jeg der er kommet en masse nye medlemmer, uden noget billede eller andre oplysninger i deres profil. Og den her diskusion har været oppe at vende før, men jeg er stadig af den overbevisning at der skal være et
minimum af oplysninger i den personlige profil for at man kan blive medlem. Det er naturligvis op til Rasmus, men jeg mener stadig kravene skal skærpes.

Der er måske også en tilbøjelighed til at der er nogen der vil reklamere for eget firma, eller arbejdsplads ... de burde nok give en lille skærv til forums videre opretholdelsem, hvis de kun vil bidrage med reklame for det de nu beksæftiger sig med.
Et forum er ikke en reklamesøjle, med mindre man giver et bidrag til den gode sag!

Det lyder måske som et surt opstød ... og det er det!!! :o :o :o

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
jeg er enig med dig Kaj vedr. profilen, i det mindst mener jeg at profilen skal udfyldes med persones by/egen, samtidig er det nok korrekt det Sten Viggo skriver
Svend Aage skrev:
Der nok mange der ser sig nødsaget til at oprette en profil bare for at se billeder
:shock:

Dine anden bemærkning
Jens Reinholdt skrev:
Der er måske også en tilbøjelighed til at der er nogen der vil reklamere for eget firma, eller arbejdsplads ... de burde nok give en lille skærv til forums videre opretholdelse, hvis de kun vil bidrage med reklame for det de nu beskæftiger sig med.
Et forum er ikke en reklamesøjle, med mindre man giver et bidrag til den gode sag!
Det lyder måske som et surt opstød ... og det er det!!!
:o :o :o

kan jeg slet ikke genkende, har du en problem med nogen, er det ikke på sine plads, som administrator at du konfronter vedkommende direkt og ikke med en "sur opstød" :?: vi skal gerne bevare den fantastik gode stemning på denne forum også på en "dårlig dag" TAK

lille spån
Brugeravatar

Geografisk sted: Ikast
Hej Forum!

I kan tro jeg er med endnu, jeg er blot en af dem der sidder lidt i baggrunden, men jeg logger ind en til flere gange daglig, og tro mig, da jeg er nybegynder, jeg får utrolig meget ud af det. Så rolig kære venner, jeg er lige bag jer og kigger lidt over skulderen :shock: , til tider er jeg dybt benovet over hvad i kan frembringe. :o ;)

Hilsen Mogens Kjær Christensen

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Hej alle.
Jamen jeg er da også lige inde og kigge hver dag. Det er lidt hyggeligt lige at se hvad der rør sig. Det er dog ikke altid jeg har noget at sige eller mene.
Med hensyn til oprettelsen af medlemmer mener jeg, at man som minimum skal angive hvorfra i landet man kommer fra.
God sommer til alle.

moderator
Brugeravatar

Joe.

Det var nu mig med det sure opstød. Og du har helt ret. Jeg henvender mig direkte til de personer.

Bjerg af spåner

Geografisk sted: Vordingborg
Kaj P. Jeg syntes ikke der er indlæg hvor folk reklamerer for deres firma, kan du evt. linke til nogen af dem?

Et forum vil altid have mange der sidder i baggrunden og læser/lærer, en procentdele af dem vil på et tidspunkt deltage i en eller anden grad. Jeg tror mange der drejer er ikke så komputer kyndig, og derfor måske lidt tlbageholden fordi de er bange for ikke at kunne finde ud af det. (De fleste jeg kender der drejer er seniorer som det hedder nu,dvs efterlønner og pensionister)

Jeg ved ikke om en "sådan skriver man indlæg" video kunne få flere med?

Som relativ ny her, syntes jeg tonen er god og positiv, så lad os holde det sådan selvom man er lidt irriteret ;)

Alan

He who works with his hands is a labourer. he who works with his hands and his mind is an artisan. He who works with his hands, mind and heart is an artist!

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg tror at forum'et har deltagere i alle aldersgrupper. En af dem der har været mest ivrig herinde er Peter(Phnpen), han er 18-20 år. Grunden til at han ikke er så skrivende i øjeblikket er eksamen og at han har fået kæreste på. Han bad mig hilse.
Der er ikke nogen der skal holde sig tilbage f.eks med at sætte billeder på det de skriver. Vi er adskillige på dette forum der ved noget om computere.
Hvis man ikke ved hvordan man sætter et billed sammen med sit navn, kunne man bruge søgefunktionen og skrive 'avatar' eller læse Peters anvisning her: viewtopic.php?f=8&t=234

'Ingen kan alt, men alle kan noget'

moderator
Brugeravatar

Selvfølgelig skal tonen være positiv her på forum, og det mener jeg nu også mit indlæg var, selvom det var et surt opstød.

Og jeg vil ikke linke til nogen bestemte indlæg. Jeg lader det hvile for denne omgang.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønde, Djursland
Alan Christoffersen skrev:
Kaj P. Jeg syntes ikke der er indlæg hvor folk reklamerer for deres firma, kan du evt. linke til nogen af dem?

Gennerelt er forummet ikke et sted hvor der reklameres alt for meget for hjemmesider. Vi giver konstruktiv kritik af firmaer, skriver om gode og dårlige oplevelser og engang imellem linkes der til enkelte vare og firmaer, især når vi snakker indkøb af specifikke ting. Desuden minder vi hinanden om gode tilbud. ;)

Hvis man vil, kan man selv skrive sin hjemmeside ind i sin signatur, f.eks.

Anders Bremer - http://www.andersbremer.dk
Medlem af klubben NOVA DVR XP
Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn
Tja, hvor blev de af?
Jeg kender da et par stykker, som jeg anbefalede at kigge på forum. Det gjorde de, men jeg tror ikke, det rigtig var noget de ville bruge tid på. De står sikkert som medlemmer endnu, med de er helt sikkert ikke aktive.
Jeg tror også at en del blot læser - og forhåbentlig lærer noget. Alle er jo ikke lige interesseret i at kommunikere.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Før jeg valgte virkeligheden frem for den digitale verden, levede jeg blandt andet af at rådgive om hvordan virtuelle fora som dette holdes i live og ved godt mod. Det er ingen hemmelighed at fx en forening med 5000 medlemmer - sjældent vil få mere end 500 aktive på nettet hvoraf kun 50 er rigtig aktive. Men det skal man ikke lade sig afskrække af. De mange passive er også glade for ens indsats. De bidrager bare ikke.
Jeg synes dette forum er rigtig rart og dejligt. Der er en god stemning - også selvom der måske ryger en finke af panden engang imellem. Det skal der være plads til. Jeg så også Stig gå ind og "diplomatisere" en bemærkning Bjørn var kommet med om noget Rasmus havde drejet. Se det er jo godt. Jeg selv kommer sommetider med bemærkninger der utilsigtet fornærmer nogen (ikke at jeg tror Rasmus blev fornærmet). Så er det bare på banen med et "dementi" og en undskyldning - hvis det er på sin plads. Og her synes jeg faktisk vi kan være glade for det her forum. Andre steder - fx på computerworld - hersker en helt anden "modbydelig" tone - men det tror jeg bare aldrig vil ske her. Blandt andet fordi vi i højere grad har en fælles interesse - som kan være centrum for os - og som derfor vil gøre det lettere at overvinde personlige uoverenstemmelser og forskelle i temperament.
Hurra for det.

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Østhimmerland
Jeg vil give Gunnar ret, i et fora vil der altid være nogle få der bidrager med en del, og andre der passivt suger til sig af oplysningerne uden at bidrage med noget.
Det er helt i orden for hvis der ikke er nogen der har noget at byde ind med, dør det lige så stille ud af sig selv. Det sker nu ikke her, men det er altid spændende at høre om andres erfaringer.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Jeg er desvære en af synderne. Jeg har ikke været så aktiv siden jeg blev medlem. Med hensyn til billedet fandt jeg aldrig ud af hvordan jeg gjord det da den sagde at mit billede var for stor. Jeg er bestemt ikke den stor IT nørd og derfor er jeg knivmager og pilletriller.
Jeg er desvær heller ikke drejer men elsker at arbejde med træ og lave knive.
Rassmus har forslået at vi laver, sådan at os der laver knive kan skrive sammen. god ide Rassmus
Jeg har både besøgt Steen og efterfølgende Joe og håber ikke det er sidste gang.
Nydelsen for mig er også at se alle jeres dejlig indlæg selvom jeg er ikke drejer og jeg håber ikke i glemmer det. Det i skriver er SUPER godt

Fotoen finder jeg ud af

http://www.skotteknive.dk

"No knife...... No life"

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
og som sagt så gjort.. der er nu oprettet et forum for knivfolket.. Nu skal jeg lige teste det med admin rettigheder så ender Skotteknive med at være redatør for det lille hjørne af sitet.. Så får vi se om der er nogen af dem der vil bruge det til noget..

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Skønt, tak
:lol: du er mega hurtig

http://www.skotteknive.dk

"No knife...... No life"

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Se, det er bare fint. Jeg har nok et stykke tid gerne villet foreslå noget i den stil, men har været tilbageholdende fordi dette forum primært er relateret til trædrejning (alene navnet siger jo alt, ikk ;) )

Jeg laver selv lidt knive ind imellem, og har længe søgt et forum hvor man kunne kigge/diskutere/ lære, og det kan da udvikle tingene fint, når dette forum måske udvikler sig til HOBBYFOLKETS MEKKA (Støttet af Profferne) omkring træ hen ad vejen.

Andre meninger/tanker/ideer :?: :?:

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Da jeg spurgte hvad I ellers laver, kom det jo frem at der findes nogle kunsthåndværks-ting indenfor træ og jern, som flere af os er fascinerede af og beskæftiger os med.
Det burde man kunne skrive om her.

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Grindsted
Hej

Har lige været på besøg i Skulpturhaven i Bogense, det er ikke stort men flot. Erik og Rasmus burde have en Præmie for både form og kvalitet. super flot.

VH
eljensen

lille spån
Brugeravatar

Geografisk sted: Hundslund, en landsby i Østjylland
Hej

Jeg hører til dem som har haft utrolig stor fornøjelse af siden - uden selv at have bidraget med andet end spørgsmål. Jeg kigger normalt på siden en gang i døgnet og har lært mange tind ved at følge snakken.
For tiden har jeg et andet projekt i gang - et projekt som ikke kræver brug af drejebænk - nemlig bygning af et 3½ x 6½ meter drivhus - så der går nok en rum tiden inden bænken kommer til at snurre igen.
Hvis nogen har lyst til at følge mit byggeri så kan der klikkes ind på min blog: http://mogens.mehl.be

Rigtig god sommer til alle!

Der er noget ved alting, men det er ikke alting der er noget ved!

moderator
Brugeravatar

Hej Mogens.

Laver du selv hele træarbejdet til dit drivhus? Og hvad med glas... er det rigtigt glas, eller bruger du noget slagfast af en eller anden slags?
Glæder mig til at se mere af dit byggeri.

lille spån
Brugeravatar

Geografisk sted: Hundslund, en landsby i Østjylland
Kaj Petersen skrev:
Hej Mogens.

Laver du selv hele træarbejdet til dit drivhus? Og hvad med glas... er det rigtigt glas, eller bruger du noget slagfast af en eller anden slags?
Glæder mig til at se mere af dit byggeri.

Hej Kaj

Ja det er meningen at jeg selv vil lave det, regner med at finde en dør eller to som kan bruges og håber også på at finde nogle gamle vinduer der kan bruges som oplukkelige. Jeg satser på 4 mm glas lagt ned i sanitetssilikone.
Der skal nok komme et par billeder hen ad vejen - men lige nu foregår arbejdet "i dybden".

Der er noget ved alting, men det er ikke alting der er noget ved!

moderator
Brugeravatar

Engang for mange år siden, byggede jeg et drivhus der skulle bruge til et plejehjem. Ca. 30 kvm, stort og med skydedøre i begge ende, såmt flise¨sti midt igennem så alle beboere kunne se deres egne tomater og agurker.
Der var gennemgående glas i tag og sider ... 4 mm. så det kunne holde til sne og det hele.
Jeg ærger mig ofte over at vi ikke tog nogle billeder dengang, men jeg så drivhuset 20 år efter jeg lavede det, og der stod det der stadig.
Pas nu på med gamle vinduer og døre, når du ofrer så meget forarbejde med fundament, og mur.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: 4760 Vordingborg - Ore.
Jeg er med endnu, lige i øjeblikket er jeg i gang med at
lave om i mit bryggers, så jeg får lidt mere plads til
mit træarbejde, derfor mit frævær.

hjemmeside http://u528439.mono.net/

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Østhimmerland
Det der med knive er jeg også med på!!
Men-men det er altså et stort emne at tage hul på, så hvis der ikke er så mange herinde der fornøjer sig med at lave knive går det vel an.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: grundfør. hinnerup
HEJ jeg er også med men kamer ikke ud til bænken foreløbig seder med benet oppe har lige fået rep minisken i venster knæ så der går i vertfald 3/4uger inden jeg komer igang igen så er det rat at kan følje med hvad der sker her inde flere gange om dagen.
hilsen allan

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]