www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 29 mar 2024, 01:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 24 jul 2016, 12:18 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 apr 2008, 17:56
Indlæg: 4582
Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Agerbundsen skrev:
Bjørn,

prøv nu lige at læse det der står:

Enhver leverandør af et kemisk stof eller en kemisk blanding, hvortil der ikke kræves sikkerhedsdatablad skal give modtageren alle foreliggende oplysninger om stoffet for at gøre det muligt for downstream brugeren at lave den særlige kemiske arbejdspladsvurdering, fastlægge og gennemføre de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger.

Fremhævelserne er mine. Resten er fra Miljøstyrelsen http://mst.dk/virksomhed-myndighed/kemi ... oerkaeden/


Ja, jeg læser og læser, og vil fremover KUN forholde mig til hvad myndighederne siger. OG, som du påpeger hvis du skal lave en "særlig kemisk arbejdspladsvurdering" skal du have adgang til al Sikkerhedsdata information, som jo fremgår af ethvert sikkerhedsdatablad for ethvert kemisk produkt, så mon ikke der findes noget helt relevant i forhold til os som hobbydrejere, som tilsyneladende er kommet noget på "glat is" i forhold til fødevaresikkerhed etc. (Al olie er "Foodsafe" når opløsningsmidlerne er fordampet) - men den tror jeg ikke på længere.

_________________
Bjørn Andersen

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2016, 12:26 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 mar 2008, 18:56
Indlæg: 2858
Geografisk sted: Slagelse
Nu prøver jeg bare én gang til:

Det er hele INDHOLDET der skal meddeles, ikke bare hvad der står på den "farlige" liste.

_________________
....med hilsen fra Sydsjølunds fagre sletter

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2016, 12:30 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 apr 2008, 17:56
Indlæg: 4582
Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Agerbundsen skrev:
Nu prøver jeg bare én gang til:

Det er hele INDHOLDET der skal meddeles, ikke bare hvad der står på den "farlige" liste.



Ja, det siger du, men selve recepterne tilhører den/de som har udviklet tingene. OG, som jeg har forstået tingene (indtil nu) er det facit. jeg afventer myndighedernes information, og får videre hjælp af professionelle kemikere som ved meget mere om dette.

Tag f.es nogle af de olie/voks typer jeg har udviklet. DE ER IKKE MÆRKNINGSPLIGTIGE, MEN ALLIGEVEL SKAL DER UDARBEJDES ET SIKKERHEDSDATABLAD FOR DET ENDELIGE PRODUKT. (Så vidt jeg p.t forstår tingene)

_________________
Bjørn Andersen

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2016, 13:08 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 mar 2008, 18:56
Indlæg: 2858
Geografisk sted: Slagelse
BjoernA skrev:

(Så vidt jeg p.t forstår tingene)


Det gør du ikke.

_________________
....med hilsen fra Sydsjølunds fagre sletter

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2016, 14:05 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 apr 2008, 17:56
Indlæg: 4582
Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Agerbundsen skrev:
BjoernA skrev:

(Så vidt jeg p.t forstår tingene)


Det gør du ikke.


nej, det har du ret i. Det er jo det der kan ske når man lytter til f.eks dig som tilsyneladende ved endnu mindre, og Bredsgaards "Alle olier er foodsafe når opløsningsmidlerne er fordampet ) Så derfor forholder jeg mig fremover KUN til hvad professioelle kmikere og myndighederne fortæller mig.

_________________
Bjørn Andersen

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2016, 14:51 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2008, 15:26
Indlæg: 4080
Geografisk sted: Hvalsø
"Shutting the barn door after the horse has bolted" ( Laughing smiley).



Ha, det ender med at jeg bliver helt god til det der Smiley pjat.

Det er sgu godt gået, at Du nu kan gøre det til alle andres fejl, at Du har løjet omkring dine produkter.

" A big boy did it and ran away" for nu at blive i stilen.

Nu kan Du vist ikke falde meget lavere, Bjørn.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2016, 15:38 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 apr 2008, 17:56
Indlæg: 4582
Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Gå tilbage i finish mappen, og læs de gamle indlæg, bla. alle dine "besværgelser" om at "Hærdet olie er fødevaresikker/Foodsafe. Og så stå bare for en gangs skyld ved hvad du har skrevet igennem årene.

Jeg må indrømme at jeg også, i mange år stolede på hvad du fortalte, men nu viser det sig for alvor at alt hvad du har skrevet om "footsafe" hærdende olier ikke holder. Så det er vel bare ok at vi nu får de relevante myndigheder ind over tingene. Du, af alle her på forum er jo blevet opfattet som den "virkelig erfarne" som bare har styr på alt fra træ til div. værktøjer, til alle former for overfladebehandling, men , man må jo bare konstatere at du grundigt har fået vildledt mange hobbyfolk omkring alt dette.

Du behøver ikke svare på dette indlæg, jeg er bare gevaldigt skuffet efter at have læst en del af disse gamle indlæg igennem, og jeg holder helt fast i at det er tid til at tale med myndighederne så tingene kan komme helt på plads, så hobbyfolk, som ikke har den viden du har, ikke kommer "galt afsted" hvis de sælger/forærer en skål etc. behandlet med en type olie som IKKE kan godkendes etc.

Desuden vil jeg tro at mange af de professionelle udbydere af overfladebehandlingsprodukter efterhånden vil smile mildt og ryste på hovedet af sådan en diskution.

Hvad du i øvrigt mener om mig er totalt irrelevant, men du har da lov til at bruge dine sædvanlige floskler som det nu passer dig.

Det skal lige nævnes at jeg - for længe siden, har tømt ud i de tråde jeg selv har startet, men der findes rigtigt meget hvis man søger på "foodsafe" og fødevaresikker."

_________________
Bjørn Andersen

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2016, 16:23 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2008, 15:26
Indlæg: 4080
Geografisk sted: Hvalsø
Nå, det kunne Du altså.
Det overrasker mig egentlig ikke.

Jeg har gennem årene citeret en artikel i American woodturner for at " Alle olier er food safe, når de er hærdet af".
Det mener jeg stadig.

Hvad har det med manglende datablade at gøre.
Eller modstridende forklaringer omkring opløsningsmidler?
Eller hvad fødevarestyrelsen overhovedet mener?

Jeg har såvidt jeg husker, aldrig solgt andet end træ og nogle drejejern herinde.
Jeg har ikke prøvet at lave penge på at bilde folk alt muligt vrøvl ind omkring produkter, jeg har " Udviklet".

Du er ved at lave dit gamle nummer........krigen over i fjendens lejr!
Cirkelargumentation og vrøvl igen, igen,igen.
Det har altid været din specialitet.

Den virker ikke mere, Bjørn.

Før i tiden gik jeg ret mildt til dig, for at bevare den gode tone på Forum.
Det optog Du som et svaghedstegn og gik over stregen.
Så lavede jeg " Kejserens nye klæder nummeret" overfor dine ting " Ingen grund til at købe drejejern i dyre domme, en omslebet fil virker bedre" og påpegede at du rent faktisk ikke kan dreje for shit.

Så skred Du fra forum, istedet for at forsvare dine, tydeligvis i egne øjne fantastiske drejeemner.
Kujonmetoden!

Nu er du så blevet presset så hårdt på Facebook omkring dine løgne, at Du er vendt tilbage for at prøve at stable et forsvar på benene.

Cool, men jeg bruger ikke mere fløjlshandsker i omgangen med dig.

Lad være med at prøve at give Jesper og mig skylden for den misere, Du er endt i.
Det Messiaskompleks kommer Du ikke langt med herinde.
Der er for mange medlemmer, som kender dig for godt, til at det virker.

Ikke bare en løgnhals, men en kujonagtig løgnhals.

Jeg spørger igen: " Kan Du snart synke dybere?"




P.S. hvis der er nogle nye medlemmer, som står lidt måbende overfor det her, så sig til.
Så skal jeg gerne lave en tråd, med al den korrespondance, som gjorde at BjørnA i sin tid følte, at det var bedre at forlade forum, and at prøve på at hive sig selv op af den muddergrøft, hans vrøvl og selvglæde havde plantet ham så solidt i.

En PM kan osse gøre det, hvis I ikke har lyst til at gå offentligt.

Jeg har nemlig, i modsætning til BjørnA, ikke noget at skjule.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2016, 16:37 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 apr 2008, 17:56
Indlæg: 4582
Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Jeg holder bare fast i at det er myndighederne som ved hvordan sådan noget skal håndteres, ikke dig. Men man kan jo bare henvise til dig og din enorme viden. Ikk' :)

Du er velkommen alt hvad du lyster, bare kom i gang. Gå rigtigt hårdt til tingene, hvad rager det egenligt hverken mig eller andre, men tilgiv at amatører ikke tilnærmelsesvis når dit niveau :)

Og, kom lige til at tænke på at det jo nok ender med at hvis man giver udtryk for et eller andet på dette forum, vil det blive nødvendigt at sætte en "ansvarsfraskrivelse, disclaimer", ind i hvert enkelt indlæg, når man nu ikke har professorstatus/ eller universal viden som en lille flok mennesker syntes de har. Det er jo ikke værd at bruge tid på. Jeg gør det udelukkende indtil Fødevarestyrelsen har været på banen, så skal I blive totalt fri for mig fremover. Rasmus Petersen har jo desværre spærret for at man kan slette sin profil, så den kommer I til at leve med (grine af, ryste på hovedet af, eller hvad I nu kan finde på). Hvor er det dog uinteressant. :)

Og, som Bredsgaard skriver i indlæget ovenfor til nye medlemmer: Bare skriv til ham er er et sandt sandheds orakkel som ved- og kan alt, ikke mindst opføre sig skidt hvis/når man kommer lidt på tværs af ham.

_________________
Bjørn Andersen

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2016, 17:38 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2008, 15:26
Indlæg: 4080
Geografisk sted: Hvalsø
En tak lavere.
Det ville jeg have forsvoret kunne lade sig gøre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2016, 18:49 
Offline
lille spån
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2012, 10:32
Indlæg: 49
Geografisk sted: Kirke Såby
BjoernA skrev:
Agerbundsen skrev:
Nu prøver jeg bare én gang til:

Det er hele INDHOLDET der skal meddeles, ikke bare hvad der står på den "farlige" liste.



Ja, det siger du, men selve recepterne tilhører den/de som har udviklet tingene. OG, som jeg har forstået tingene (indtil nu) er det facit. jeg afventer myndighedernes information, og får videre hjælp af professionelle kemikere som ved meget mere om dette.

Tag f.es nogle af de olie/voks typer jeg har udviklet. DE ER IKKE MÆRKNINGSPLIGTIGE, MEN ALLIGEVEL SKAL DER UDARBEJDES ET SIKKERHEDSDATABLAD FOR DET ENDELIGE PRODUKT. (Så vidt jeg p.t forstår tingene)


Der er jo ingen overhovedet der forlanger at du skal give os andre recepten på dine produkter.
Men det er vel for pokker i alles interesse, også din, at man ved hvad det er man behandler træ med, som skal benyttes til fødevarer?

Du kunne så nemt som ingenting skrive hvad der er for opløsningsmidler du bruger.
Du kunne informere om alle ingredienser - du behøver jo ikke angive blandingsforholdet!

Om jeg fatter hvorfor nogen gider være SÅ stædig.

_________________
"Der er altid plads til en elefant - mere"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2016, 20:59 
Offline
moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 feb 2008, 10:12
Indlæg: 2191
Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Hej alle forum medlemmer.

Jeg låser den her tråd, med dette indlæg.

Den her debat kører også på Facebook, og der er for øjeblikket ingen grund til at fortsætte den.

Jeg kan kun opfordre Bjørn A til at få bragt orden i dokumentation, datablade og sikkerhedsanvisninger for de produkter
han har solgt.

Til alle andre... pas på med hvad I bruger til at smøre på jeres træarbejder. Sørg for at al dokumentation er på plads,
og at I videregiver de korrekte oplysninger til dem der enten får eller køber jeres ting.

Venlig hilsen.

Kaj


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team