Hej
Jeg faldt over jeres forum da jeg forsøgte at finde noget info om planker, stolper osv. da jeg ikke har nogen erfaring med helt råt træ, andet end at lave en masse brænde.
Da jeg har købt en del træ som var meningen skulle laves til brænde i løbet af vinteren, kom jeg til at tænke på at det kunne være sjovt at lave nogle planker osv. af noget af alt egetræet, så man måske kunne lave et par højbede, en bænk og hvad der nu ellers lige kunne falde en ind.
Så jeg har købt en gl. rundsav som kan tage stykker på ca. 150 cm. i længden og ca. 35 cm. i diameter. Hvilket jeg syntes er en passende str. til de ting jeg har i tankerne.
Så nu har jeg gået den efter med fedt osv., fået slebet klingen og fået monteret et nødstop. Så den er klar til at gå i gang
Så nu melder alle spørgsmålene sig, hvor længe skal det ligge ? når det skal bruges udendørs. Skal det vendes en gang i mellem, når det er pindet op ?
Skal enderne smøres med olie eller andet for at undgå det flækker ?
Det vil sige at jeg søger alt hvad man har brug for at vide af gode erfaringer ang. dette, så håber der er nogle af jer som ligger inde med en masse erfaring som i har lyst til at dele.
Mvh.
Herman