www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 16 jun 2026, 23:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 apr 2026, 12:21 
Offline
Ny bruger

Tilmeldt: 03 apr 2026, 12:00
Indlæg: 1
Jeg har et par skiver af kastanje-eg på omkring 5 cm i tykkelsen og 90 cm i diameter, som lige er blevet skåret. Jeg vil gerne tørre dem, så jeg kan lave endeborde ud af dem. Jeg har aldrig lavet et projekt som dette før, og jeg vil virkelig gerne have et godt resultat. Jeg bestiller træ online og kan spore containeren i realtid.
Træet var billigt, så jeg vil helst ikke bruge alt for mange penge på projektet. Jeg har hørt om Anchorseal og Pentacryl, men de er ret dyre – er de pengene værd? Jeg har også overvejet lim eller maling, da jeg har hørt, at det er billigere alternativer, men jeg ved også, at nogle har haft problemer med det. Er der nogen herinde, der har erfaring med noget lignende?

_________________
Oscar


Senest rettet af oscarw88 16 apr 2026, 08:59, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2026, 13:44 
Offline
Bjerg af spåner

Tilmeldt: 11 dec 2013, 23:41
Indlæg: 464
Geografisk sted: Øst for Horsens
Lad dem tørre, og lev med revnerne.
Uanset hvad du gør vil de revne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team