www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 28 apr 2024, 07:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: billard spids
Indlæg: 29 feb 2024, 16:05 
Offline
Ny bruger

Tilmeldt: 29 feb 2024, 14:52
Indlæg: 1
Hej `forhåbentlig` kloge hoveder.
Jeg er ved at anskaffe mig en drejebænk, til udførelse af forkortning af billardspids.
En billardkø er som oftest delt i 2.
en spids er som oftest mellem 65 og 75 mm. lang, og er mellem 9 og 14 mm. i den spidse ende, der hvor dup og karpe er på.
Jeg skal korte 20 cm. af spidserne, og have dem ned i den millimeter (9- 12 mm.) folk ønsker.
Jeg har kigget så sådan en bandit her https://www.dba.dk/drejebaenk-powercraf ... 110625397/
og en fra temu, hvor jeg kan forlænge skinnen. https://www.temu.com/dk-en/the-hobbywor ... 8a4iadm1b8

Jeg tager glædeligt imod råd.
På forhånd tak. Rønning


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 feb 2024, 20:11 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010, 19:17
Indlæg: 4563
Geografisk sted: Gislev
Den første, du linker til er brugbar til at dreje mindre ting på men IKKE noget præcist.
Den anden kender jeg ikke, men det ligner en billig kopi af Proxxons lille drejebænk. Jeg kender to, der har den originale, og ingen af dem er tilfredse.
Begge typer bænke er nærmest umulige at sælge igen til en rimelig del af nyprisen.

Hvis du ikke har planer om at dyrke trædrejning som hobby, så spar investeringen og få fat i en dygtig trædrejer, der kan lave opgaven for dig. Rasmus, der ejer forum her er et godt bud.

VH, Lars


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 feb 2024, 20:13 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010, 19:17
Indlæg: 4563
Geografisk sted: Gislev
Den første, du linker til er brugbar til at dreje mindre ting på men IKKE noget præcist.
Den anden kender jeg ikke, men det ligner en billig kopi af Proxxons lille drejebænk. Jeg kender to, der har den originale, og ingen af dem er tilfredse.
Begge typer bænke er nærmest umulige at sælge igen til en rimelig del af nyprisen.

Hvis du ikke har planer om at dyrke trædrejning som hobby, så spar investeringen og få fat i en dygtig trædrejer, der kan lave opgaven for dig. Rasmus, der ejer forum her er et godt bud.

Hvis du skriver i din profil hvor du holder til, kan det være, en lokal drejer byder ind på at hjælpe.

VH, Lars


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team