www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 28 mar 2024, 10:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 apr 2018, 21:20 
Offline
Ny bruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2018, 20:56
Indlæg: 1
Geografisk sted: Frederikssund
Hej :-D

Sikke et herligt forum! Jeg er ny i drejekunsten og har kun prøvet at dreje en enkelt gang, da jeg skulle dreje et par nye spindler til ryggen på en gammel stol, jeg var ved at samle fra stumper. Det var skægt! Og mere vil selvfølgelig have mere ...

Jeg er møbelsnedkerlærling, men drejning er ikke med i vores "pensum", så derfor må jeg nu selv ud at opsøge noget lærdom. Jeg har luret på diverse kurser, men de ligger typisk dårligt enten tidsmæssigt eller geografisk, da jeg også er alenemor til en pige på knap 3.

Derfor vil jeg høre, om nogen i en rimelig afstand (50 km) fra Frederikssund har lyst at give mig et kursus? Jeg betaler gerne, og jeg er høflig, velopdragen og renlig ;-) Og derudover er jeg nysgerrig og forholdsvist lærenem, har jeg ladet mig fortælle. Lørdage (hele dagen) og/eller søndage (efter middag) er umiddelbart de bedste tidspunkter for mig, hvis det skal være et forløb af nogle timers varighed. Det er umiddelbart det, jeg tror jeg ville få mest ud af.

Jeg vil fx rigtig gerne lære at dreje små æsker med låg. Og jeg har et herligt stumpelager, hvor jeg bl.a. har mahogni, zebrano, eg og røget eg - og måske noget wengé?

Jeg tænker, at jeg (især) har brug for at lære noget om selve bænken og dens opbygning og indstilling, hvilket værktøj hvornår og slibning af det (jeg kan naturligvis slibe stemmejern og høvle, men har aldrig prøvet fx huljern), langsdrejning vs tværdrejning (hvad og hvornår), drejning i vådt træ ... Men altså, mulighederne er jo uendelige, og jeg er helt klar over, at Rom ikke blev bygget på en dag :-D Så i virkeligheden skal jeg "bare" i gang ...

Da jeg skal arrangere pasning for min datter, er det noget, der gerne skal planlægges lidt ude i fremtiden. Så hvis der er nogen, der kunne have lyst at lære fra sig (eller kender nogen, der kender nogen), så fang mig gerne herinde.


De bedste hilsener,
Kathrina


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team