Hej igen med jer.
Jeg var ved at ryde op i mine stammer og andet træ jeg har liggendene. I den forbindelse fandt jeg noget som kunne blive til nogle dejlige store skåle, men jar har ikke værktøjet eller evnerne til at lave sådanne dejlige skåle....Så.... Jeg vil lige give nær boendene trædrejer en mulighed for at få fingerne i træet før jeg laver det til brænde/spindel drejnings-stykker.
Se billedet: Startendene fra Højre i billeder: En birk flot med svamp 25 cm høj og 45 cm Ø - skovet for 2 år siden og har stået udenfor siden - tørt.
Gå skråt op mod venstre: en lærk 25 cm og 35 cm Ø flot rød kærne, skovet 2 år siden og været udenfor siden - tørt.
gå yderliger et skridt skråt op til det øverste stykke træ: Ahorn flot med indlejeret sidegrene, 20 cm og 35 cm Ø skovet sidste år - tørt dog lidt revner i side grenene.
i midten: Ukendt stykke træ med flotter mønstre fra to stammer. 25 cm og 30 cm Ø - skovet? men jeg har i år skåret stuppen væk (dette er midten af stuppen) -føles tørt.
de sidste tre stykker: ukendt træ, men naboerne har tidliger brugt det til snaps og vi kaldte det for snapsetræet

. skovet i år dim 40 høj, 20 dyb og 40 bred (halve stamme) - vådt!
Hvis der er nogle der gerne vil have fingerne i det kan det afhentes mod en sludder om trædrejning. Afhentes hos mig ring på 22770555 for yderliger oplysninger. Jeg køre til Århus Universitet hver dag og kan bringe det der ned efter behov.
Jeg hugger det op til brænde/spindel drejning d. 25/4-09 så det er deadline.
Det vil jeg fortryde tænker i nok, ja måske, men det mener min kone ikke er vigtigt - hun vil have ryddet op.... så...

Det i ikke kan se er de 2 rummeter (m) kirsrbær træ, 6 m birk og 4 m Ahorn samt 1 m div spænnendene træ som jeg har og gerne vil gemme til træ drejning. Så jeg løber ikke tør sådan lige med det samme.