www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 26 jul 2026, 11:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Afstemning om hvad vi gør
vi holder det som det er nu ingen ændring. 10%  10%  [ 4 ]
opretter nye tråde når man har noget man vil vise frem 8%  8%  [ 3 ]
moderere meget hårdt i visefremtråde så alt ikke vigtig information slettes 13%  13%  [ 5 ]
jeg er 100% ligeglad om det bliver lavet om eller ej 13%  13%  [ 5 ]
oprette endnu en hovedgruppe med emnet vise frem 56%  56%  [ 22 ]
Afgivne stemmer : 39
Forfatter besked
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
tja... jeg har været en tur rundt i de fora jeg ellers læser på. og der er lidt forskellige modeller...

jeg er lidt græskkatolsk.. men skal jeg vælge skal det være modellen hvor man opretter en tråd med det emne man gerne vil vise frem, når tråden så er død falder den jo langsom tilbage i listen. Skal man så bruge informationer fungere det meget nemt ved at bruge søg funktionen..

Jeg syntes den lange vise frem tråd er blevet meget uoverskuelig fordi der ligger en masse ikke vigtige information i den, den er for lang til at man lige læser svar igennem..

men det er op til jer

Jeg har oprettet afstemning så hvis i vil være med til at bestemme er det at klikke ind og give jeres B7 med :)

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg synes du er meget hurtig ude med en afstemning :)
Der er nok nogle flere der vil give deres b7.
Hvis der nu kom en unik idé, så kunne den måske ikke puttes ind i en af dine 4 afstemningskasser :lol:

'Ingen kan alt, men alle kan noget'

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

delviste er 1-4 ens... kunne være manhelst ville have den vi har nu..

og alle er velkommen til at smide meninger ind i i tråden.. skulle det ske kan vi altid udvide afstemningen senere...

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Jamen Rasmus - vi har jo kun 1 stemme. Hvis man har brugt den og der senere kommer et punkt mere på som man hellere ville have stemt på, hvad gør man så :?:

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

ændre sin stemme det har jeg lavet afstemingen så man kan :-)

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Jeg er enig i at den nuværende tråd er blevet for lang.
En mulighed kunne være at lave en ny tråd "Vise Frem II".
Ellers tror jeg det bedste ville være at lave et hovedemne "Kritik - Vise frem" hvor medlemmer kan oprette en tråd hver gang der er noget til fremvisning.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg
Jeg er helt enig med Kaj.
Det var lige det jeg forsøgte at sige sidste gang dette emne var oppe at vende.
Jeg kaldte bare hovedemnet Galleri og så fik hver fremlagte emne sin egen tråd.
Jeg kan ikke huske, hvor det stod. Jeg leder lige, og giver besked, hvis jeg finder den gamle debat.
Jeg fandt debatten. Den står i "Om Forum". "Så er der ændringer i dette forum"
Bjarne

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

jeg har lagt det ind som en mulighed mere at oprette endnu en hovedgruppe man kan skrive i...

jeg er selv modstander af det, for jeg syntes det er irriterende at skulle kigge i så mange forsklige hovedgrupper. og holder styr på hvor har man været hvad har man læst hvor hører det ene eller det andet emne nu til...

moderator
Brugeravatar

Rasser.

På den anden side, er "Kritik - Vise frem" så stor at den burde være under sit eget hovedemne.
Der er flere indlæg i den tråd, end der er i visse af de andre emner.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

tja... vi lader folket tale :-)

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude på landet på Fyn i nærheden af Ørbæk
Hæ. Som jeg siger, når jeg er glad.

Vi har et problem med Kritik - vise frem

Heldigvis er vores trædrejerforum sådan, at der altid kommer gode forslag frem, når det kniber.

Jeg kan godt forstå de mange, der gerne vil vise deres arbejde frem.
Motiverne til det kan være mange ... f.eks.:

1. YES, jeg ku' - se her!
2. I al beskedenhed, så burde alle lave ...
3. Min kone synes, at den her er pæn...
4 .Min kone synes den her burde være pænere; hvad er der galt?
5. (Min kone véd ikke, at jeg har drejet den her, men...)
6. (Min kone vil gerne have, at jeg holdt mig langt væk fra drejebænken, når der skal støvsuges eller ... (forkortet af red.))
7. Jeg har i mange år gjort sådan. Prøv det selv.
8. Her er et stykke unikt træ, se bare her.
9. Jeg har lige lært at lave ...
10. Jeg har gjort mit bedste. Hvad synes I?

Rasmus, jeg tror, at Kaj har fasen på træet, når han siger at Kritik - vise frem må ha' sin egen tråd.
Den kunne hedde: Kritik - vise frem
(Man får kun lov til at skrive indlæg her, hvis man lover at fortælle hvordan man gjorde i Tips og tricks, hvis nogen skulle spørge.)

Vil du godt gøre arbejdet og lave et nyt hovedemne ?

Og vil alle i andre godt vise lidt mere frem fra spånbunkerne?

Jeg forestiller mig:
En alsidig Vise frem, hvor vi får mange flere indlæg - også fra dem, der måske har holdt sig lidt tilbage.
Mange flere indlæg i Tips og tricks, så vores forum får endnu mere indhold.

Venlig hilsen Jens

moderator
Brugeravatar

DET KAN IKKE PASSE, AT DER IKKE ER FLERE MEDLEMMER DER VIL STEMME PÅ DET HER.

ALLE ER MED TIL AT FORME DETTE FORUM. JO FLERE INDLÆG OG KOMMENTARER OG STEMMER DER KOMMER,
DESTO NEMMERE ER DET AT FINDE DEN RIGTIGE LØSNING!!!!

FÅ SÅ STEMT PÅ, OG KOMMENTERET DETTE EMNE ... NU! :ugeek: :ugeek: :ugeek:

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Grindsted
Hej Kaj

Jeg har skam stemt, men jeg overvejede ikke at gøre det, årsagen er at forum er styret rigtig fint ind til nu, og jeg ville ikke have det mindste imod at Rasmus sammen med redaktørene traf de nødvendige beslutninger.

MH
eljensen

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
En ny gruppe må da være det rigtige, et sted hvor man bare smider billeder op til diskution og feedback, et sted hvor man også kan diskutere hvordan/hvorfor osv. Tips & Ideer er vel egenligt tæt forbundet til sådan en ny gruppe - vi har det alle med at det her med at kigge billeder er meget morsommere end at skulle læse sig til det. ;)

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Hvor du dog taler MED STORE BOGSTAVER KAJ. Det er dog kun sat til afstemning fra i går, så hav nu lidt tålmodighed :lol:

Jens Reinholdt lagde op til det i går, og i hans tråd skrev jeg:

Jeg har 2 forslag:

1) Den enkelte drejer laver sin egen tråd. På den måde kan man altid se hans/hendes arbejder samlet.

2) Emneopdelte tråde. En tråd for hver ting: Skåle, fade, vaser, segmenterede ting, kuglepenne, kværne, prydgenstande, lysestager, lamper osv.

Som jeg ser afstemningen til nu, så blæser vinden i retning af en ny 'overtråd' der hedder Kritik - vise frem, det synes jeg også er en god idé. Men jeg synes ikke det er en god idé at man skal oprette en ny 'undertråd' hver gang man har lyst til at vise noget frem. Så får vi igen de mange sider. Hvis det enkelte medlem lavede 1 'undertråd' med det han gik og lavede, så blev det jo også til en slags galleri for den pågældende. :mrgreen:

moderator
Brugeravatar

Hej Bjørn. De store bogstaver ... tja, sådan går det når "caps lock" er aktiveret, og man bare skriver en masse, uden at kigge så meget på skærmen. Da jeg var nået et stykke ned i teksten, gad jeg ikke lave det om.

Ja, det har kun været til afstemning i et par dage, men jeg kigger jo lidt efter hvem der har været på forum ... også af dem der normalt er flittige til at skrive/kommentere.

Erik ... det var ikke et personligt angreb på dig ... det var såmænd bare for at få nogle af de aktive medlemmer til at stemme, eller give en kommentar. Og selvfølegelig vil vi gerne have nye medlemmer til at kommentere og stemme (HVIS DE ELLERS HAR UDFYLDT DERES PROFIL RIGTIGT) :o :o :o :o

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Geografisk sted: Tørring
Foreløbig synes jeg ikke der er nye forslag som gør overskueligheden væsentlig bedre. Men det er selvfølgelig først efter en prøvetid at man opdager forbedringer. (Måske er jeg blandt dem som synes alt nyt er af det onde :idea: ) Denne tråd er næsten altid den jeg læser først. Det er spændende at se hvilke vidundere der gøres i trædrejning. Jeg har stemt.
Svend Aage.

Hej
Angående hvor mange der stemmer så er det vel et godt billede af hvor mange der egentlig bruger/er aktive medspillere på forum, hvis man ser tilbage på de 25 sider kretikvisefrem tråden fylder er der ca. 15 brugere der har vist noget frem deraf er der igen 6-7 stykker som ofte går igen, så ud fra den betragtning så er stemmeprocenten forholdsvis høj.At Kaj skriver med store bogstaver det syntes jeg vi skal bære over med :D bulderbasser skal der jo også være plads til :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Jeg hved ikke helt hvordan man evt. praktisk ville kunne administrere et evt. ide galleri en side/tråd renset for tekst men kun med billeder med en kort undertekst hvor man bare kan rulle igennem og hente inspiration evt. med navn så evt. intereserede kan henvende sig til fabrikanten og få nærmere oplysning, billeder kunne evt.udskiftes løbende eller eller ligge tidsbegrænset. men nogen skal selfølgelig bruge tid på at udvælge osv.
Til kaj vil jeg lige sige at jeg har stemt, var den første der stemte :D :D :D nå nu skal vi være gode ved ham :D :D :D :D .

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Østhimmerland
Så fik jeg stemt.
Jeg er så en af de få, der ønsker at der bliver opstartet en ny tråd, hvergang der er en der har noget nyt at vise.
Det vil give en nemmere oversigt, hvis man f,eks søger på saltkværn, og man vil få de tråde, hvor der er omtalt det søgte emne. Som det er nu er det alt for uoverskueligt. Hver gang der bliver vist noget specielt, og der bliver bedt om en forklaring, kan det jo løbe op i en 10-15 besvarelser, før der kommer et nyt emen.
Vil man så gerne besvare noget, der er en måned gammel er, man nød til at bruge at citere. Det er desværre knap så velset på det her forum. ;)
Derfor giver det ikke rigtig mening, at ville besvare et emne efter længre tid. Det synes jeg er en skam. Der kan sagtens være en detalje som man gerne vil have belyst. Det er meget nemmere når det foregår i gamle tråde. Så er hele forløbet til at overskue.

Derfor kan der sagtens laves en ny hovedgruppe hvor der kun kan omtales drejede emner.
Rundt om bænken, er jo et serdeles bredt emne.
_________
Hatmand

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

jeg er med dig hatmand.... det er den form jeg er mest udsat for på andre drejefora, og jeg syntes det fungere rigtig godt.. ind i mellem dukker der meget gamle tråde op igen og det er super.. det sker ikke med en kritik visefrem tråd.. den bliver hurtigt lang og uoverskuelig..

moderator
Brugeravatar

Jeps, Hatmand og Rasser.

For mig at se, er det stadig det rigtige at der bliver lavet en ny hovedoverskrift/emne. Der kan vi så alle hver især lave en ny tråd hver gang vi har lavet noget nyt.
Det kræver bare en smule disciplin med titel på tråden, så der er noget at søge på.

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Østhimmerland
Det er netop det det hele drejer sig om, når systemet er opbygget som det er.
Det ærger mig tit, når der er nogen, der virkelig hælder guldkorn ud af ærmet, at det så er næsten umuligt at finde igen, fordi det er en del af et helt andet emne.

Så en diciplineret overskrift, der er rammende for emnet, er altid nr. et.
Styrken er jo netop, at man kan komme tilbage, efter flere år for at repetere det man nu engang havde set.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fangel, Odense S
Så fik jeg endelig stemt. Jeg har ikke været særlig aktiv på forum i et godt stykke tid efterhånden, for jeg har desværre ikke haft tid. Jeg mener der skal oprettes nye tråde, hver gang, for der er jo ikke noget galt i, at smide sine billeder ind i en andens tråd, når man har lavet noget i samme kategori. Så længe overskriften er fyldestgørende, og dækker, så er det jo smart. Hvis der nu er en overskrift, der hedder "skål i elmeknude", og der er andre, der har lavet nogle skåle i elmeknude, så kan de smide deres billeder ind der - bare der ikke også kommer billeder ind af snurretoppe i cocobolo, hvis det nu er det man står og fifler med, når man har alt for meget tid :oops:

Eventuelt vil jeg også foreslå et personligt galleri, men jeg mener ikke kun kontakten skal være mellem den der har lavet det, og den der vil vide hvordan man har gjort - det skal ud og stå, så alle kan se det, for det er med til at gøre det interessant.

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)

moderator
Brugeravatar

Rasmus, hvad er du så nået frem til, med hensyn til "Kritik -Vise frem"?

Skal der snart ske noget nyt, eller hvad? Der kommer vist ikke flere nye stemmer.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Man kan jo godt mærke, at foråret har ramt hårdt her i flokken af trædrejere.
De fleste af os sidder ikke så meget foran computerskærmen, og vi er nok ikke så meget i værkstedet.

Jeg opfatter det som et tegn på medlemmernes gode almene mentale sundhedstilstand, at vi på grund af godt vejr og havearbejde ikke har lyst til den store aktivitet her på forum. Fint. Haven er vigtigere.
Kort sagt, så bruger jeg også min tid på ude og jeg tror, at der er mange der gør som jeg.
Rettidig omhu skal der jo til lige nu, hvis man vil høste kartofler, gulerødder, solbær, majs, tomater og løg.

På trods af det gode vejr, har jeg stadig trang til at ønske lidt oprydning her på forum m.h.t. Kritik-vise-frem-tråden, så Rasmus: hvordan går det med overvejelserne?

Venlig hilsen Jens

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

nej nej nej jens du tager helt fejl :-) der er da ikke nogen der render rundt of graver i pløre og fejer terasser og renser tagrender frivilligt.... Det er "honey Do´s "... den lange liste med fruens ting der skal laves....

du har nok ret folket har andet at tage sig til lige her i foråret :-)

moderator
Brugeravatar

Ah, jeg synes nu der er rimelig aktivitet på forum.

Man kan vel altid få en halv times tid ved bænken :D :D :D Selvom det gode vejr da lokker en del.

Som jeg altid siger; "jeg elsker at gå i haven ... og sætte mig i en stol og drikke en kold øl."

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

lige den slags havearbejde jeg også bedst kan li!!

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Jamen, Rasmus.
Når du svarer uden om, stiller jeg bare spørgsmålet igen:

hvordan går det med overvejelserne om Kritik-vise-frem-tråden?

Venlig hilsen Jens

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

så svarer jeg direkte. Jeg skal lige læse tråden igennem fra ende til anden og så når jeg har tiden til det bliver det lavet om som flertallet ønsker (addddd demokrati)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]