www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 12 jun 2026, 03:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: glidebane....
Indlæg: 12 jul 2008, 10:05 
Offline
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 11:40
Indlæg: 3321
Geografisk sted: Odense Fyn
der kommer billeder af min seneste glidebane... den store hjemmefronst bestyre har jeg lokket til at komme med mig i værkstedet i eftermiddag... hun har en forkærlighed for Mohitos (http://en.wikipedia.org/wiki/Mojito)

til det skal man benytte en pind til at knuse lime og sukker sammen... nu skal hun udstyres med værktøj og sikkerhedsudstyr og have lov til at prøve trædrejningen og lave hendes egen...

glidebanen er vel at hun kan lide det og kræver tid ved bænken :-) spændende at se hvordan det lige ender

_________________
Rasmus - Skew the wood

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2008, 11:37 
Offline
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 20:30
Indlæg: 443
Geografisk sted: Valby
Det betyder da bare et større værksted og en eller to bænke til;)

_________________
Jesper Koed

Medlem af klubben NOVA DVR XP


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2008, 12:45 
Offline
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 11:40
Indlæg: 3321
Geografisk sted: Odense Fyn
hehehe kunne være der kunne blive en tilladelse til udbygning ud af det hehe

_________________
Rasmus - Skew the wood

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2008, 15:44 
Offline
moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 feb 2008, 10:12
Indlæg: 2191
Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Hej Rasser.

Maria, datteren min spurgte mig om en morter med det hele, også til det samme formål. Jeg ved bare ikke om træ tar' imod for meget til det formål. Ved ikke hvad fruen har drejet i, men det skal være temmelig hårdt træ kan jeg forestille mig, og noget der ikke afgiver smag.

Jeg ved ikke om der er nogen der har se de her to klip om det samme emne. http://www.youtube.com/watch?v=md7RTJkx ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=zGQk2oZXp3U

Og nu da I er to om at dreje, skal du sikkert have bygget en etage mere ovenpå dit værksted. :D :D :D

_________________
Venlig hilsen
Kaj
Man bliver ikke en god pianist, bare fordi man har et Steinway flygel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2008, 19:13 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 feb 2008, 12:50
Indlæg: 621
Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Hej Kaj.
Det ser spændende ud. er det mon fedtsten han drejer i :?:

_________________
Hilsener Bent K
"Der er altid noget inde i et stykke træ - det skal bare findes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2008, 00:28 
Offline
moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 feb 2008, 10:12
Indlæg: 2191
Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Hej.

Det er Corian han drejer i så vidt jeg kan høre mig frem til på den ene video... et kunsstof der ligner sten.
Det bruges til køkkenbordsplader, vaske og alt muligt. På Google dukker der et hav af ting op.

_________________
Venlig hilsen
Kaj
Man bliver ikke en god pianist, bare fordi man har et Steinway flygel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2008, 09:26 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2008, 15:26
Indlæg: 4115
Geografisk sted: Hvalsø
Robinie virker fint til mortere. Jeg har lavet nogle stykket i tidens løb.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2008, 09:34 
Offline
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 11:40
Indlæg: 3321
Geografisk sted: Odense Fyn
og en Mohito knuser er sådanset bare en afrundet pind... den kan være i det meste, bare det er rimeligt hårdt.

Mortere har jeg set lavet i flere ting. Men tippet med robinie er godt det vil jeg prøve med...

R

_________________
Rasmus - Skew the wood

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2008, 12:07 
Hej.
Jeg kan anbefale æbletræ og evt. Buskbom begge træsorter er tætte, hårde og seje i veddet og så kan æbletræ telige være utrolig flot i farverne så morteren både kan være til nytte og pynt.Jeg tror jeg har lidt knastørt æbletræ på lager så hvis tiden tillader kommer der måske en morter sidst på dagen i visefremtråden.
EM


Top
  
 
Indlæg: 14 jul 2008, 15:49 
Offline
moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 feb 2008, 10:12
Indlæg: 2191
Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Hvad med behandling af de forskellige træsorter? Lader I træet stå råt?

_________________
Venlig hilsen
Kaj
Man bliver ikke en god pianist, bare fordi man har et Steinway flygel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2008, 21:37 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2008, 15:26
Indlæg: 4115
Geografisk sted: Hvalsø
Olie på ydersiden, råt indeni. På pistillen lader jeg spidsen( den man støder med) stå rå. Laver en eller anden form for afgrænsning mellem skaft og spids, idrejet ring el lign.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2008, 11:27 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 feb 2008, 12:50
Indlæg: 621
Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Hej Rasmus.
Blev der nogle "glidebanebilleder" ud af det?? eller måtte alt cencureres bort p.gra. anstændigheden på dette forum :D

_________________
Hilsener Bent K
"Der er altid noget inde i et stykke træ - det skal bare findes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2008, 11:40 
Offline
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 11:40
Indlæg: 3321
Geografisk sted: Odense Fyn
Bhhehehehehe nej. der kom ikke nogen billeder ud af det for det gik i vasken... desværre... men det kommer nok inden så længe... jeg regner med at lokke hende derud i den nærmeste fremtid.

_________________
Rasmus - Skew the wood

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team