www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 29 mar 2024, 08:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 okt 2021, 10:40 
Offline
Ny bruger

Tilmeldt: 28 sep 2018, 10:19
Indlæg: 1
Hej
Står for at købe en tykkelses/afretter høvl, der skal bruges til mindre opgaver som klargøring af træ til sammenlimning, skærebrædder osv. Er faldet over denne; JET JPT-10B afretter/tykkelseshøvl 230 V hos Dirch og Danola til lige under 5000,- kr nedsat fra det dobbelte.
Mit spørgsmål er om den vil være stærk og stabil nok til også at arbejde i egetræ og mahogny. Motoreffekten er på 1500w.

Eller ligger nogen måske inde med en de vil sælge eller har viden om en der er bedre egnet?

mvh Bjarne
Roskilde


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2021, 11:35 
Offline
spånbunke

Tilmeldt: 26 jan 2021, 19:32
Indlæg: 139
Geografisk sted: Nykøbing F.
Kender ikke maskinen. I sær med JET skal du være opmærksom på at de før priser måske er i den høje ende, der er i al fald mange JET maskiner der er til halv pris eller procenter deromkring. Jeg kender ikke maskinen eller JET men blot et lille indspark om ikke at lade sig forblænde af en førpris. Når det er sagt så er det mit indtryk at DD er rimelig færd med deres priser, det håber jeg i al fald for jeg har handlet der en del :D

Hvis du vil se omkring prisen er fair, så prøv og se om der er andre maskiner i den størrelse bare med et andet navn. Nu ved jeg ikke hvor erfaren du er med træmaskiner, men som med trædrejerbænke så er mange af maskinerne oprindelig set den samme maskine, blot med lidt anderledes farve eller lidt andre småting ændret.

Hvis det blot er til selve samlingen så synes jeg at man får en udemærket samling blot ved at skære på rundsav med et land. Evt kan man jo løbe en håndhøvl over det eller sandpapir på et bræt.

mvh
Henrik


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team