Ja det med Vicmarc var også fordi Ole havde svaret, og jeg kan se på hans signatur at han drejer på Vicmarc, og de ser i al fald ud til at være toppen af poppen. Jeg tror nu ikke jeg kommer til at blive decideret drejer, til det laver jeg alt for mange træ gør det selv ting. Jeg har spredt mig ret meget, derfor er der heller ikke noget jeg er specielt go til. Men man kan jo drømme
,
Jeg har ude hos en drejer i dag, der har drejet rigtig meget på en JET 1220, altså den gamle model. Han havde været meget tilfreds. Nu var havde han en Stratos FU 230 på bord. Det var en lækker maskine. Han var desværre i gang med at færdiggøre nogle skåle, så jeg kunne ikke komme til at prøve vidunderet.
Men det med maskinens pris har jeg faktisk tænkt har en mindre betydning. Det er selvfølgelig rigtigt at en maskine til 20.000 koster 10.000 mere end en maskine til 10.000. Men den er ikke dobbelt så dyr, den er måske kun 25 % så dyr. For det er jo ikke maskinens pris der er bestemmende for hvad det koster at blive drejer. Det er jo den samlede pris. Og inden du får købt 4-5 gode jern, en bænksliber med 2 CBN hjul, og nogle forskellige gribe dimser, så er vi jo oppe i helt andre beløb, og så kan det måske godt betale sig at slippe noget mere for at få den ultimative maskine. Når men det har I erfarne sikkert allerede udtænkt.
Men måske er der slet ikke noget der kender den maskine, altså Laguna 1216. Det er tiltalte mig var at man kunne have noget på højre side så man kunne dreje udenbords, og det der især var min ide, som man gik helt den modsatte vej end at skulle have det hele, var at have 1 CBN hjul fast derude, og det skulle kun tages af når man havde brug for at dreje større end hvad der kunne drejes over vangerne. Ja skørre ideer har jeg nok af
Men er der andre drejere nede omkring mig i Nykøbing F. end trædrejeren i Krattet som jeg har besøgt i dag, som ville lægge maskine til en halv times tid. Det var jo nok lidt inden kurser kommer op at køre.
mvh
Henrik