Rasmus skrev:
jo og en dunk med rustins Danish Oil skulle også med hjem. planlægger at blande min egen når jeg har fundet ud af hvad de enkelte dele hedder præcist på dansk men det kommer der sikker en helt egen tråd om
Det er en smule mere kompliceret med danske navne end som så.. Jeg håber du er god til kemi, for kun et af de tre stoffer som DanishOil indeholder har et dansk handelsnavn.. Jeg har lavet noget "formelværk", der vil kunne bruges til navngivning, og jeg har givet et bud på navngivningen, meen.. det er ikke simpelt..
DanishOil består så vidt jeg kan se af to hærdere og råolie.
Cobalt octoate – vil jeg gætte på er en koboltoktation, men er ikke sikker.. den er opbygget således: CH3(CH2)3CH(C2H5)COO]2Co eller sagt på dansk et koboltatom og 2 stk. 2-Ethylhexanoationer. Jeg vil gætte på, at den ikke har et dansk navn.. Det ville være for nemt

Det er en af de to hærdere denne olie indeholder.
Naptha er råolie
methyl ethyl ketoxime er den anden hærder. Jeg tror heller ikke den har et dansk navn, men et kemisk navn kan man jo altid få.. det er en form for keton men så ikke alligevel, for i stedet for CO sidder der CNOH den kommer således til at hedde CH3-CNOH-C2H5 den vil hedde noget hen ad ethylmethylketoxi(me/n) jeg er ikke sikker på endelsen på dansk, om det er me som på engelsk eller det er n)
Håber du kan bruge det til noget, når du skal ud og have fat i ingredienserne..
Skal jeg bede min kemilærer kigge på det?