www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 28 mar 2024, 11:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 aug 2017, 13:23 
Offline
Ny bruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2014, 07:37
Indlæg: 19
Geografisk sted: Krattet, Lolland
Til salg:
Setup til slibning af drejejern bestående af:
Bosch bænksliber GSM175 ~kr. 2.500
Tru-Grind Sharpening System ~kr. 1.200
Tormek BGM Benchgrinder Mounting Set ~kr. 450
Tormek Toolrest ~kr. 200
2 Pink korn 80 slibesten, den ene helt ny (175x25x32) ~kr. 400
1 Hvid korn 80 slibesten (175x25x32) ~kr. 200
2 Grå korn 60/80 slibesten (175x25x32) ~kr. 100
2 diamantafrettere (brugte) til slibestenene ~kr. 200
Samlet anskaffelsespris ~kr. 5.000

Delene er monteret på et solidt spånpladefundament på 4 gummifødder, som vist på billedet og beskrevet i detaljer på: http://www.krattet.dk/03_00_tools.php#Item_03. Du er selvfølgelig velkommen til at kikke forbi og se og afprøve setuppet selv. Du finder min adresse på: http://www.krattet.dk

Det hele er til salg for kr. 3.000
Har du kun brug for bænksliber + alle slibesten + spånpladefundament tilpasset Tru-Grind og Tormek Toolrest, er prisen kr. 1.500

Slibeopstillingen har været anvendt i 3 år, men er i fuldt funktionsdygtig stand og kan bruges i adskillige år uden problemer.

Årsagen til salget er, at jeg er ved at opbygge et tilsvarende system blot med 200 mm CBN slibehjul i stedet for de sten, der er monteret på det gamle setup.

Venlig hilsen

Trædrejeren i Krattet


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

_________________
En frø i en brønd kender ikke det store hav


Senest rettet af Flintinge 29 sep 2017, 10:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2017, 17:19 
Offline
Bjerg af spåner

Tilmeldt: 21 dec 2013, 00:19
Indlæg: 380
Geografisk sted: Bjerringbro - Det mørke midtjylland
hvad for et cbn hjul køber du ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2017, 11:05 
Offline
Ny bruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2014, 07:37
Indlæg: 19
Geografisk sted: Krattet, Lolland
Sandsynligvis 2 standard 200x25x1 1/4" CBN slibehjul fra The ToolPost. Jeg har korresponderet flittigt med indehaveren (?) Peter Hemsley, som er en meget vidende og yderst hjælpsom person. Bænksliberen er en slow-running (1.400 rpm) fra Axminster. Så jeg går med krydsede fingre og håber, at det hele kommer til at passe sammen - og ikke mindst, at det vil opfylde mine forventninger. Mit gamle system har fungeret perfekt og uden problemer i de 3 år jeg har drejet. Den eneste ulempe har været den idelige dressing af slibestenene for at undgå blå-anløbning af drejestålene - med det kedelige støv som resultat.

_________________
En frø i en brønd kender ikke det store hav


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2017, 14:00 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 mar 2008, 18:56
Indlæg: 2858
Geografisk sted: Slagelse
Flintinge skrev:
Sandsynligvis 2 standard 200x25x1 1/4" CBN slibehjul fra The ToolPost. Jeg har korresponderet flittigt med indehaveren (?) Peter Hemsley, som er en meget vidende og yderst hjælpsom person. Bænksliberen er en slow-running (1.400 rpm) fra Axminster. Så jeg går med krydsede fingre og håber, at det hele kommer til at passe sammen - og ikke mindst, at det vil opfylde mine forventninger. Mit gamle system har fungeret perfekt og uden problemer i de 3 år jeg har drejet. Den eneste ulempe har været den idelige dressing af slibestenene for at undgå blå-anløbning af drejestålene - med det kedelige støv som resultat.


Du vil finde ud af at CBN hjulene også laver en del meget fint sort støv. Det er det metal du sliber af jernene. Da partiklerne er meget små, finder de ret langt væk fra bænksliberen. Jeg løste det meste af problemet med en billig støvsuger fra Onkel Harald eller Biltema, og satte den til at starte på den samme kontakt som bænksliberen så den grimme lyd stopper når du holder op med at slibe. Godt med sug på en lille manifold, forbundet til sliberen - plastikrør, krydsfiner eller hvad du nu har.

_________________
....med hilsen fra Sydsjølunds fagre sletter

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2017, 22:17 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010, 19:17
Indlæg: 4539
Geografisk sted: Gislev
Jeg har stort set intet sort støv i omløb efter at jeg har flået et par neodym-magneter ud af gamle harddiske og sat dem på Slibetten nær gerningsstedet.

VH, Lars

_________________
Pejsebrændeforædler


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team