www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 11 aug 2026, 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Slettet
spånbunke

Geografisk sted: Sandved(Vestsjælland)
Slettet

Senest rettet af Jannikkoustrup 22 maj 2016, 10:58, rettet i alt 2 gange.

Bjerg af spåner

Geografisk sted: Ballerup
Den ligner en bastard mellem en centrer patron (treklo) til en metalbænk og en dito med 4 kløer til en trædrejebænk.
Den kan bruges, jeg har brugt en treklo (fra en metalbænk) til trædrejning for 60 år siden, men en moderne klo er bedre.
3000 kr for en sådan er helt i skoven, 1000 kr er efter min mening også i overkanten.
Erling_j

spånbunke

Jamen hvorfor overhovedet så skrive på dette indlæg?
Hvis ikke det har din interesse kan jeg slet ikke forstå du gider skrive herinde?
Keder du dig?

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Gislev
Det er vel fordi dette er et forum, der faktisk har dialog som formål. Også til kommentarer, man ikke er enig i eller som trækker i en anden retning end éns salgsannonce.
Held og lykke med salget.

VH, Lars

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Hej Jannik.
Kan du lægge lidt flere billeder på af din klo som viser hvordan man skifter kæber m.v. Så kan man bedre se hvad det er du gerne vil sælge.
Jeg googlede lige ordet "forum" og fik dette frem: Forum er den latinske betegnelse for et torv, en plads. Det kendteste er Forum Romanum. Forum var den romerske bys centrum, hvor man mødtes i politiske sager, for at handle, for afgøre retsager, eller bare for at høre almindelig sladder. Ordet Forum bruges ofte i overført betydning om et mødested for et eller andet.

Denne formulering retfærdiggør vel at man kommenterer på de forskellige indlæg der kommer ind her.

spånbunke

Forum? Troede det var delt op i forskellige kategorier her i forum? I må have for meget tid til overs:-)

Titel: Re: Slettet
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
Nu bliver jeg så nødt til at skrive det indlæg, som jeg var lige ved at ville lægge på forum tidligere.
Jeg er sådan set enig med Erling, at det ikke er en specielt velegnet patron til trædrejning; med mindre det er til lange, tynde emner. Jeg har en magen til, men til min metaldrejebænk, hvor den er ganske fortrinlig. Men hvis man forestiller sig, at den skal bruges til tværsdrejning, er den - om ikke værdiløs - så dog noget gammeldags, da alle nyere patroner til trædrejning holder betydelig bedre fast på emnet, da de - i bedste fald - har fat hele vejen rundt og ellers på 8 eller 12 punkter og ikke kun 4, som den patron, du har sat til salg.
Som en forbrugeroplysning til en evt interesseret begynder, som kunne tro, at han derved ville kunne købe en patron billigere end "normalt". Der er vel også en grund til, at du vil sælge den ?
Nils Frederiksen
www.nf-woodcraft.dk

spånbunke

Jeg kunne da ikke være mere enig, men den er nu engang blevet lavet til scheppach og mig bekendt laver de kun trædrejbænke og denne patron er købt sammen med en scheppach trædrejbænk, jeg har intet at bruge den til da jeg ellers har hvad jeg skal bruge, det jeg bliver "tøsefornærmet" over er at den var oprettet som en salgsannonce og ikke som noget der skulle diskuteres,
Jeg har lært af min fejl og sætter mine ting til salg andre steder og nøjes med at suge til mig af viden og stiller mine spørgsmål i dette ellers gode forum.
Jannik

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Jannikkoustrup skrev:
Forum? Troede det var delt op i forskellige kategorier her i forum? I må have for meget tid til overs:-)

Ja - helt sikkert. For overskuelighedens skyld er der en opdeling. Men det forhindrer ikke at der bliver kommenteret. Den tid man har tilovers kan man f.eks bruge på at dele sine erfaringer med andre, bla. at der findes gode og mindre gode løsninger på dette og hint.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Gislev
Har intet ønske om hverken at træde dig over tæerne eller kede dig
(trods mit forumnavn).
Stedet her er fortrinligt til køb og salg og opslag ses af en rasende
masse trædrejere. Blot vil de fleste her nok se anderledes på forholdet
mellem brugsværdi og salgspris end gennemsnitslæseren på DBA.

VH, Lars

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]