www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 26 jul 2026, 10:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Native Wood ved Mogens Christophersen holder åbent hus på lørdag den 26-4-08 fra 10-17. hvis nogen skulle være intereseret i køb af Australsk træ. http://www.nativewood.dk

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Drejers-Corner skrev:
Native Wood ved Mogens Christophersen holder åbent hus på lørdag den 26-4-08 fra 10-17. hvis nogen skulle være intereseret i køb af Australsk træ. http://www.nativewood.dk

Det kunne NEMT blive et meget dyrt bekendskab :-) Skægt, jeg trawler nettet igennem tit, men er slet ikke faldet over hans side.. Er det en du kender EM ??

Jeg er aktiv på et australsk forum for trædrejere.. det er lidt ærgeligt at se bare de ting de betegner som næsten affald, er jo ting vi har meget meget svært ved at få fat i .....

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Og omvendt!
Elm har været brugt til bokse i svinestalde før i tiden, fordi grisene ikke kan lide at gnave i plankerne.
Sådan er det, Rasmus. Træ regnes først for noget, når det har været sejlet den halve jord rundt.
Lidt ligesom Linieakvavit!

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Og vi har bare en masse dejligt træ herjemme... eller i Europa for den sag skyld.
Vi behøver såmænd ikke gå over åen efter vand...

Selvfølgelig er det sjovt at have noget specielt træ til en enkelt opgave, men Ausierne har heller ikke
bøg, eg, elm og alt muligt som det vi andre har.

Sydpå i Europa må der da også kunne hentes noget spændende, der kan laves gode spåner af :mrgreen: :mrgreen:

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
OLIVENTRÆ!!!
Mine forældre fyldte autocamperen med beskæringsaffald i en spansk olivenplantage for nogle år siden. Tror I lige sønnike var en glad mand. De fik lov at tage, hvad de ville, ellers var det blevet brændt.
Der var den igen, den med ikke at skatte på de lokale sorter. Olivenbrænde, my ass!

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Stakkels forældre :D :D :D :D sådan have autocamperen fyldt med affald.

Så var der ikke engang plds til noget godt spansk rødvin, fordi sønnike skulle
have noget at lege med :mrgreen: :mrgreen: Godt man ikke har en autocamper.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Uhhh oliven :-) jeg er blevet lovet nogen vinstokke/rødder derfra og noget oliven ... jeg tror i øvrigt jeg skal på jagt næste gang jeg skal til italien på skiferie :-) "lillemor du kan få dine skistøvler med hjem for bilen skal fyldes med affaldstræ" hehehehe

Stig: den med linje ak. var god :-)

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

spånbunke

Geografisk sted: vejruphuse 32 Hårslev 5471 Søndersø
jeg kan da fortælle, at jeg nu ligger inde med brændt elm på lager....(o:
jeg havde stået det meste af dagen igår og skåret elmeknudetræ ud i blokke osv, og en af stammerne var en lidt svær èn at save i, udstødningen tæt på træet og varmt var det. jeg blev færdig og vi fik gæster. De gik hjem kl. 01 og da så vi et flot bål på min plads. Vi fik det slukket i en fart, men senere vågnede min kone uvist hvad og så et ret stort bål igen. Vi måtte ringe efter falck, som kom med 4 biler, lidt for mange, men alligevel, og heldigvis uden udrykning. Ude på landet bliver en fjer nemt til flere høns, men der var da blink og det hele. De fik det slukket og givet skum, så nu er det ok. Men derfor ligger der nu fede tunge stykker udskåret elm med flot brændt kant. Så meget fra en lille glød fra saven,..det er ret tørt for tiden (o: især i spåner fra mange års udskæring. Spændende hvordan snakken går de næste dage, om det er noget de har drømt!!
vh. Allan Bo

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønde, Djursland
Holdt da op Allan Bo :o , godt der ikke var nogen der kom noget, men det lyder da til at der har været gang i den.

Anders Bremer - http://www.andersbremer.dk
Medlem af klubben NOVA DVR XP
Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]