www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 27 jul 2026, 21:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
spånbunke

Geografisk sted: Nykøbing F.
Så fik jeg afsluttet endnu et fad/skål fra noget valnøddetræ jeg havde fået. Dette er det største Y-stykke af det jeg havde. Den anden halvdel er endnu ikke lavet. Måske jeg laver noget andet af den. Det vil jo alligevel være umuligt at sælge, basseret på erfaringer fra fredagens gadesalg, hvor de lidt mindre søskende var med sammen med mine øvrige skåle.

Så hvorfor bliver man ved med at pine sig selv med at lave store ting, når ingen vil købe. Det må jo være fordi der er meget sjovt, og det er en god undskyldning for at have en stor drejebænk :D :D :D

Den måler 42 cm på den lange led og 13 cm i højden. Den står rå uden olie.

Den skal lige gås efter mht. ridser, og om nogle dage skal bunden nok lige planes af den den ikke er 100% tør endnu.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
Ikke fordi jeg vil love dig et salg, men finish så de ridser, du omtaler, er væk, og olie og polering ville da sikkert gøre noget.
Men jeg har samme problem; stor interesse, mange anerkende ord - men intet salg.
Stort set alle de større ting, som kan ses på min hjemmeside, står bare og fylder.
Nils Frederiksen
www.nf-woodcraft.dk

spånbunke

Geografisk sted: Nykøbing F.
Ja det er jo også desværre det jeg høre fra andre. Og hvis man ikke kan sælge så dygtig som du er, så bliver det endnu sværere for os andre. Når man der jo meget sjovt at dreje stort. Og jeg skal heldigvis ikke leve af det. Men jeg har nu også fået samlet en del. Var ellers oppe at køre over jeg fik et valnøddetræ foræret. Og havde tænkt at nu skulle jeg da have en bowlsaver til det dejlige indmad, men der er vist ingen grund til at bruge 4K på sådan en karl når man ikke kan komme af med hoveddelen.

Det var en fra et galleri der anbefalede at lade nogle af mine ting med barkkant stå uden olie for at bevare det helt lyse splinttræ og det støvede look. Jeg kan nu meget godt li det uden olie. Men det kan være det får olie når den er tør om nogle uger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]