www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 28 mar 2024, 17:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 okt 2017, 14:03 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 sep 2011, 12:25
Indlæg: 1186
Geografisk sted: Skjern
2 knap færdiggjorte demo'er fra forrige weekends kursus i Visborg.
Nils Frederiksen
http://www.nf-woodcraft.dk

Farvet ahorn ø:42 cm
Blå elm - 22 x 32 cm


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2017, 19:29 
Offline
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2012, 18:34
Indlæg: 320
Geografisk sted: Helsinge
Askefadet er meget smukt - og perfekt udført.
Normalt er jeg ikke til farvet træ, men dette kan jeg meget godt lide.
Elmetræ foretrækker jeg i naturfarve, men den flotte stuktur kan jo ses igennem den blå farve...

_________________
Træ-hilsen fra

Kurt


Drejer nu på en VICMARC vl 300

http://www.fredbodesign.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2017, 21:53 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 sep 2011, 12:25
Indlæg: 1186
Geografisk sted: Skjern
Begge er fra et kursus med dekoration - bla farvning som emne, derfor. At det store fad så har fået fuld skrue mht farven er nok lidt usædvanligt, da jeg "normalt" ville holde enten kanten eller udhulningen i træets originaludseende. Og så er det ahorn; ask egner sig ikke til farvning.
Nils Frederiksen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2017, 22:08 
Offline
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2012, 18:34
Indlæg: 320
Geografisk sted: Helsinge
Ups.... nu kan jeg heller ikke læse længere...
Det er nu også smukt i AHORN

_________________
Træ-hilsen fra

Kurt


Drejer nu på en VICMARC vl 300

http://www.fredbodesign.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2017, 21:48 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 sep 2011, 12:25
Indlæg: 1186
Geografisk sted: Skjern
Nu kan jeg altså ikke lade være; hvad er det der gør, at en kæde lavet på overfræser og med sammenlimede stykker får betydeligt flere kommentarer og klik, end egentligt drejearbejde ? (som der i øvrigt det sidste års tid har været gentagne efterspørgsler på).
Efterhånden er jeg tilbøjelig til at tilslutte mig de der mener, at dette forum har ændret sig fra at være om drejning til et hyggeforum, hvor man ønsker hinanden tillykke med fødselsdagen og i øvrigt konstant skal gøre nye brugere opmærksom på det der står netop til dem, at de skal huske at skrive, hvor i landet de kommer fra.
Med risiko for at dette måske bliver det sidste indlæg fra min side i det hele taget.
Lidt øv
Nils Frederiksen
www.nf-woodcraft.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2017, 22:44 
Offline
spånbunke

Tilmeldt: 05 aug 2017, 17:29
Indlæg: 52
Geografisk sted: Jebjerg, 7870 Roslev
Hej Nils

Nu er det jo mit indlæg du hentyder til, og jeg vil bare gøre opmærksom på, at der er drejearbejde i alle tre billeder jeg har lagt op, det er jo bare kombineret med andet træarbejde.

Mit indlæg vedrørende plankeskæring er jo i forlængelse af andres indlæg.

_________________
Med venlig hilsen
Orla


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2017, 18:02 
Offline
spånbunke
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2016, 13:58
Indlæg: 117
Geografisk sted: Nørrebro, København
Hej Nils

Det er da ærgerligt at du har det sådan. Måske det er en forkert tråd og alt det der. Men jeg er ny herinde. Mit værksted er ikke oppe at køre endnu men forhåbentlig sker det snart (det er lidt svært at finde et passende sted når man bor i København, i lejlighed, ikke har bil osv.) Så derfor kommer der ikke så meget fra min hånd. Jeg vil da meget gerne kommentere på andres arbejder men jeg synes det kræver at jeg også selv har noget at lægge ud til skue og vurdering. Ydermere synes jeg ret ofte at svarene på de stillede spørgsmål bliver noget i retningen af "brug søge funktionen oppe i højre hjørne". Det virker nogen gange som en afklapsning og derfor tror jeg at nye medlemmer synes at det bliver nødt til at være velovervejede og skarpe spørgsmål og kommentarer man skal komme med. For det er jo ikke første gang nogen laver et fad og man tør måske ikke spørge.

Til dit indlæg personligt synes jeg at du måske skal overveje at tage et par nærbilleder. Det er svært at se hvad der rigtigt foregår på dine fade. De er flotte, dog er jeg ikke selv fan af farvning. Men f.eks. det "blå" fad. Der siger billedet ikke særlig meget om hvad der foregår. Muligvis du også selv skal starte med at fortælle hvordan du har lavet det i stedet for at vente på spørgsmål som ikke kommer...?

Jeg håber da at du bliver, for her er så mange gode drejere med gode erfaringer som vi andre nyder godt af!

_________________
Gode hilsner
Lars


Senest rettet af Lars J Olsen 11 okt 2017, 19:05, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2017, 18:07 
Offline
spånbunke

Tilmeldt: 05 aug 2017, 17:29
Indlæg: 52
Geografisk sted: Jebjerg, 7870 Roslev
Hej

Jeg vil lige fortælle at jeg også først er i gang med at opbygge mit værksted, og har ikke så meget tid til rådighed.

Siden midt firserne har der ikke været tid til at "lege" med træ, men prøver at forberede mine ældre dage med et godt værksted.

_________________
Med venlig hilsen
Orla


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team