Tak for de fine og flotte svar.
Grunden til at jeg måtte pudse/slibe så meget var fordi jeg ikke kunne få træet drejet rent af ved endetræet. Der var en hel del oprivning, som jeg gætter på skyldes min manglende erfaring i:
1: rigtige slibning af drejejern
2: billige drejejern, som hurtigt mister skæret
3: min håndtering af drejejernet
Men som med så meget andet så er det jo bare om at øve sig igen og igen. Så kommer det nok efterhånden.
Bjarne: Birk er noteret - tak

Har slet ikke haft tanker i den retning med den bark, men jeg kan da godt set det nu når jeg iøvrigt kigger rundt i haven på det store birketræ.
BjørnA: Jeg må blankt indrømme, at jeg er slet ikke nået til at følge alle de fine teknikker, som du så flot beskriver her på forum, men jeg vil med tiden se at få lidt mere styr på slutbehandlingen. Din H-olie lyder jo som en klar vinder til det meste, og så behøver jeg ikke at holde styr på 117 andre ting (ved godt at det er skåret meget firkantet ned). Hvordan ser det ud med en evt. bestilling/levering af H-olie?
Joe: Jeg har stadig tilgode at få tid til at komme forbi dig og så suge lidt tips og fif til mig. Jeg håber at tiden snart tillader at jeg kan dreje indenom dig en dag.
Niels Erik: Tak for ros vedr. billeder. Det jeg som sådan kan savne lidt er mere skarphed på hele skålen men det er ikke nemt når man samtidig går så tæt på, og med et middelfokus på kameraet, så mister man mere end man får.