Hi hi - så vågnede i
Jeg bruger kun handelsbetegnelsen, fordi det ér det den hedder. Det står jo lige midt på flasken.
- jeg har købt det for at teste det og er tilfreds med resultatet, men ikke 100%.
Jeg er ret sikker på at der er så mange andre ting som er ligeså sikkert/farligt som alt muligt andet. Det har vi jo diskuteret ret mange gange og jeg er hverken hykler eller hysterisk hvad det angår. Lidt skidt skal man vel há så imunforsvaret kan styrkes lidt.

(men det er en helt anden disskution)
"Food safe" er på base af parafin og det kan man jo i forvejen købe i superbest eller i heste-shoppen eller matas.... Det bruges vist til dårlig mave på både mennesker og heste. Og det er aldrig blevet påvist at hverken mennesker eller heste har taget skade af det. Det har mit mælk eller ost heller ikke selvom det er pakket ind i det
Trædrejer-mæssigt er den eneste fordel jeg har bidt mærke i, i forhold til "food safe", at den er tyndere og giver en rimlig god overflade. Efter min mening lidt bedre, en med ren parafin olie. Så der er blandet noget andet i - ved ikke hvad.
Indtil der bliver opfundet noget der giver en bedre overflader og som er ligeså nem at påføre, så bruger jeg "Food Safe" indvendigt i skålen.
- så det var såmænd ikke for at starte en disskution op. Det er bare et produktnavn.