|
Når man får et stykke træ af Stig, følger der ofte en udfordring med. Det synes jeg er en god ide, som vi andre bør huske når vi udveksler træ: Lav et eller andet og vis det for alle vi andre her på forum. Jeg fik i sidste måned nogle stkker vimmer-ahorn (og lidt andet!). Opgaven lød: Drej nogle æg, der viser vimmeret og drej en mørk skål til. Æg er - som tidligere skrevet - noget af det bedste til at vise strukturen og farverne i træ, og æg er også gode at øve drejning på og sjove at lave. Formen kommer ikke af sig selv, der kan bruges mange forskellige jern, man kan få brugt sine små stykker træ, de er forholdsvis hurtigt lavet,man kan øve overfladebehandlinger osv. Et tips: læg et rigtigs hønseæg ved siden af når du drejer, det hjælper på formen! Vimmerahornæggene ligger i et fad af platanmaser fra Stig. Jeg benyttede chancen til at lave lidt flere æg af andre træsorter. De er placeret i en skål af birkemaser - fra Stig!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
_________________ Ingen dag ved bænken uden at prøve nyt! - og ingen dag ved bænken uden at bruge det allerede indlærte!
|