Hej.
Mange tak for jeres fine kritik af min lille skål.
Bjarne: Du har faktisk ret, jeg har lige prøvet og den vipper en lille smule.
Jeg skal helt klart også prøve at lave nogle finesser på bunden af en af de kommende skåle, men når jeg lige har brugt flere timer på en skål og skal til at dreje bunden af, er jeg bare lidt nervøs for at den skal ryge af h……. til.
Jens: Det er alletiders...
Det var utroligt lærerigt at besøge dig sidst så jeg glæder mig meget til du kommer forbi.
Skålen bliver i huset til du har været på besøg, og jeg har også en hel del mere ”bevismatriale” som du kan se
Jeg er sikker på at det igen giver mig et kvantespring inden for trædrejefaget at se dig igen…
Kaj: Jo jeg er ganske sikke på jeg er nybegynder bare spørg Jens, da jeg besøgte ham i julen viste jeg knap nok hvad vej et drejejern skulle vende.
Men der er kommet en del vand i åen siden.
Nu har jeg jo meget erfaring omkring opspænding og centrering osv. efter mange år som maskinarbejder. Og efter at jeg slog min tommelfinger så den hævede op til ca. dobbelt størrelse var jeg tvunget til at arbejde med at lægge fasen på jernet rigtigt/anderledes, for hvis jeg forsøgte at tvinge jernet gjorde det ondt i min tommelfinger.
Også så jeg jo på din brors video hvor nemt et drejejern kan skære hvis det bliver lagt rigtigt, og alt det tilsammen har bare sat skub i tingene……